Vodafone: Comeback se nekoná, podíl „hloupých“ mobilních telefonů nezadržitelně klesá

18. března 2019 – Ještě v první polovině roku 2014 používala většina zákazníků Vodafonu jako svůj hlavní mobilní telefon tlačítkové neboli „hloupé“ přístroje, konkrétně byl podíl těchto telefonů 56 procent. V letošním lednu už činil podíl pouze 21 procent, zbytek připadá na chytré telefony. Trend nezvrátila ani snaha výrobců o comeback starých proslavených modelů.  Za posledních pět let se také značně proměnil podíl mobilních operačních systémů.

grafika Vodafone telefony.jpg

„Před dvěma lety se na Světovém mobilním kongresu v Barceloně za obrovského zájmu veřejnosti představila nová Nokia 3310. Od té doby jsme si mohli přečíst mnoho zpráv o tom, že hloupé telefony slaví návrat. Ale realita je taková, že jejich podíl u našich zákazníků stále klesá,“ říká Michal Janda, ředitel oddělení produktů a služeb společnosti Vodafone. Důvodů je přitom několik.

„Jedním z nich je rostoucí podíl smartphonů na celkových prodejích. Dalším je častější obměna telefonů u zákazníků, která je spojená s celkovým růstem prodeje telefonů v Česku. Přímo u naší společnosti tvořil loni podíl smartphonů na prodejích telefonů téměř 95 procent,“  uvádí Jakub Králík, manažer portfolia koncových zařízení Vodafonu.

Spolu se zmíněným rostoucím zastoupením chytrých telefonů se u zákazníků Vodafonu mění také podíl operačních systémů, které tyto telefony využívají. Roste dominance dvojice Android a iOS. V první polovině roku 2014 připadlo na Android zhruba 66 procent, na iOS 12 procent a na ostatní systémy zhruba pětinový podíl. V lednu 2019 už ostatní systémy tvořily u chytrých telefonů necelá tři procenta, naopak Android už 77 procent a iOS 20 procent.

„Nepředpokládám, že by dominance těchto dvou operačních systémů mohla být v nejbližší době ohrožena nějakým novým hráčem na trhu,“ dodává Jakub Králík.

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje 1,5 milionu firemních SIM karet. Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností P3 communications. Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to více než 4 milionům českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a podporuje digitalizaci a diverzitu ve společnosti. Klade důraz na ochranu životního prostředí a využívá jen energii z obnovitelných zdrojů. Vodafone podporuje inovativní startupy a podnikatele v regionech. Zaměstnanci společnosti věnují ročně dobrovolnickým aktivitám na 6.000 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 12 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Více informaci na vodafone.cz.

Reklamy