Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků

Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPD je tuzemská e-commerce závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito, tzv. heavy buyers, uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu.

2018-05-31 19_00_50-Přepravní společnost - přeprava zboží a zásilek _ DPD CZ

V průměru si každý z nich objednal 5,1 zásilek v posledním měsíci. Většinou jde o ty, kteří už na internetu nakupují dlouhodobě: 61 % z si na e-shopu zboží poprvé objednalo před více než 5 lety. 77 % z nich už také nakoupilo na zahraničním e-shopu. Více než polovině z nich (54 %) pak je od 18 do 34 let.

„Tato třetina zákazníků je pro e-shopy zásadní. Proto jak pro prodejce, tak i pro přepravní společnosti je tolik důležité vědět, jak jim i ostatním nakupování co nejvíce zpříjemnit a jak se vyvarovat toho, aby nakonec zavítali raději do kamenných prodejen. Z průzkumu třeba víme, že prakticky všichni vyžadují nabídku pokročilých přepravních služeb a že e-shopy mají stále co vylepšovat ohledně vracení zboží. My jim v tomto pomáháme třeba službou Return My Parcel Portal,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Nákupní chování bývá u výše zmíněné třetiny online zákazníků velmi ovlivněno sociálními sítěmi. V 82 % případů jde o Facebook, v 78 % o YouTube a zatím jen ve 39 % o Instagram. Narozdíl od průměru většina z nich preferuje platbu kartou (53 %) a zboží raději přebírá v práci (67 %). Naproti tomu naprostá většina všech online zákazníků si přitom objednávky nechává vozit domů (78 %). Vysoká část zákazníků platí stále na dobírku (46 %), byť jde o platební metodu, která v mnoha zemích výrazněji ustupuje a nahrazují ji online platby.

O DPD

Společnost DPD CZ je součástí skupiny DPDgroup, v Evropě největšího mezinárodního silničního přepravce a podle objemu zásilek druhé největší přepravní sítě v Evropě. V České republice je společnost DPD se svými 430 zaměstnanci a 900 kurýry přední poskytovatel přepravních služeb. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zákaznickou zkušenost s doručením zásilek. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci DPD Kurýr může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít přes 42 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup, přepravní síť společnosti GeoPost, s pomocí více než 75 000 pracovníků doručuje denně až 5,2 milionů zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPDgroup vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2018 vykázala tržby ve výši 24,7 miliard EUR.

Označeno tagem