Dětské domovy utržily ve velikonočních Obchůdcích s Albertem téměř 190 tisíc korun

Dvě desítky dětských domovů a neziskových organizací z celého Česka se zapojily v období velikonočních svátků do charitativní akce Obchůdky s Albertem. Za vlastnoručně vyrobené jarní ozdoby se jim podařilo utržit téměř 190 tisíc korun. Vydělané peníze putují přímo zapojeným organizacím. Vzdělávací projekt Nadačního fondu Albert dětem představuje prostředí obchodu a učí hospodaření s penězi.

„Obchůdky pořádáme už osmým rokem. Letos byl o ně obrovský zájem. Je hezké vidět nadšení dětí, které připravily krásnou velikonoční výzdobu. Zákazníci našich obchodů, ale i zaměstnanci to svými nákupy ocenili a děti si díky tomu mohou plnit svá přání. říká Petra Režná, manažerka Nadačního fondu Albert a dodává: „Z velikonočních Obchůdků s Albertem se stala hezká jarní tradice, která děti baví, a ještě je učí samostatnosti“.

Obchůdky učí děti finanční gramotnosti

Projekt Obchůdky s Albertem připravuje děti z dětských domovů na vstup do dospělého života. Celý proces od výroby až po prodej mají totiž ve svých rukou samy děti. Nejprve vymyslí, co chtějí vyrobit a rozplánují si nákup materiálu. Na ten jim přispívá finančním darem Nadační fond Albert. „Naše děti se tak učí smysluplně využívat svůj volný čas. Tvorba vlastních výrobků podporuje kreativitu, estetické cítění, rozvíjí jemnou motoriku, schopnost soustředit se, trpělivost a pečlivost. Při jejich prodeji se pak děti učí jednat a komunikovat s lidmi. Důležitá pro ně je také zpětná vazba od nakupujících nebo od lidí, kteří si jejich výrobky jen prohlédnou a pochválí je“, říká Ilona Kunzová, vychovatelka z Dětského domova v Kostomlatech a doplňuje: „Děti si díky tomu uvědomují, že dokáží vytvořit věci, které se ostatním líbí a přinesou jim užitek nebo potěšení.“

Vlastnoručně vyrobenou jarní výzdobu děti nabízely v období velikonočních svátků v obchodech – v tematicky nazdobených stáncích. „Díky podpoře zákazníků se podařilo utržit téměř 190 tisíc korun,“ říká Petra Režná z Alberta. Celý výdělek jednotlivé organizace rozdělí podle svého uvážení, část jde dětem jako „výdělek“ a část putuje na volnočasové aktivity dětí.

Do projektu se mohly přihlašovat organizace a dětské domovy napříč všemi regiony. Utržená částka zároveň překonala tržbu z loňského ročníku o téměř osmdesát tisíc korun.

O Albertu:

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 27 let. První obchod, novodobý supermarket Mana, přivítal zákazníky 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců. 
  • Albert získal již třikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže. 
  • V roce 2017 byl Albert oceněn stříbrným certifikátem v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku. 
  • V rámci prestižní soutěže Mastercard Obchodník roku 2018 obsadil Albert druhou příčku v kategorii nejlepšího zaměstnavatele v obchodě. 
  • Úzká spolupráce s lokálními dodavateli umožňuje obchodům Albert dlouhodobě nabízet tuzemské potraviny. Albert byl vůbec prvním obchodním řetězcem v zemi, který navázal spolupráci s regionálními pekaři. Dnes jich prodejny po celé zemi zásobuje šest desítek. 
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Modernizací prošlo v roce 2018 na sedm desítek supermarketů. Ve zcela novém konceptu Albert představil také několik hypermarketů ve velkých českých i moravských městech, jako jsou Mladá Boleslav, Olomouc, Praha nebo Teplice. Součástí modernizace je nové

vybavení, způsob vystavení zboží, vzdušnější vzhled interiéru a využití moderních technologií. Zákazníci se mohou těšit i na speciální oddělení „Zdravě s Albertem“. 

  • V roce 2009 vznikl Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. Fond letos na podzim oslaví již desetileté jubileum. 
  • „Stojí za to jíst lépe“ – to je motto Alberta, který vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. Albert chce být pomocníkem při výběru potravin a ukázat zákazníkům ve všech svých obchodech, že jídlo je radost. 
  • Exkluzivně v Albertu najdou zákazníci produkty značky Česká chuť, která garantuje český původ, všechny výrobky této řady splňují definici české potraviny, kterou stanovuje Zákon o potravinách. Exkluzivní řada Nature’s Promise zahrnuje produkty, které vychází vstříc potřebám současných zákazníků i těch, kteří musí, či chtějí jíst bez lepku, laktózy nebo hledají veganské či bio výrobky. Novinkou v sortimentu vlastních značek je Albert Fresh Bistro. Jde nejen o ucelenou řadu výrobků, ale o celý unikátní koncept rychlého, ale zdravého stravování z kvalitních čerstvých surovin. V Albertu naleznou zákazníci také produkty americké módní značky Cherokee a kosmetiku Etos s více než stoletou tradicí.