Konference IdeaSense: Důležité je správné nastavení firemní kultury a odvaha riskovat

Inovační společnost IdeaSense uspořádala 25. dubna vlastní konferenci na téma implementace inovačních ekosystémů do firem. Do prostor ČVUT pozvala zastupitele předních společností a podnítila debatu o významu inovací v českém prostředí. Nejvíce mezi řečníky rezonovala myšlenka personalizace služeb a vytvoření efektivního inovačního týmu.

Panelisté konference se představili ve třech tematických blocích, napříč okruhy vyvstávala potřeba inovovat nejen produkty, ale především firemní kulturu.

Co z konference vyplynulo?

Firma musí do firemní kultury aktivně investovat a otevřít se vnějšímu světu. Klíčové je také hledat lidi, kteří na to mají čas a baví je o tom přemýšlet. Mezi nejdůležitější atributy zdravého inovačního prostředí patří trpělivost.

Často zmiňovaná byla také schopnost odprostit se od každodenních problému a nebát se selhat. Je nezbytné přijímat zpětnou vazbu objektivně a nevztahovat ji na sebe. Na začátku inovačního procesu je ale třeba nastavit specifická kritéria úspěšnosti. Zároveň je důležité uvědomit si, že hodnotu inovace nelze vždy vyjádřit čísly a penězi.

Je skvělé vidět, jak širokou škálu zkušeností na poli inovací na našem trhu máme. Naším cílem je šířit tyto znalosti dále a dát firmám prostor si své zkušenosti nadále předávat. Inovace jsou přirozenou součástí vývoje a je důležité, aby tak tomu bylo i u nás,  říká Rudolf Čihák, CEO IdeaSense.

Mezi panelisty byla například Monika Drobná, Head of Innovation Management v Komerční bance, Roman Šiser, Inovační manažer Škoda Auto či Filip Kopecký, Ředitel rozvoje technologií Letiště Praha. Zkušenosti z IdeaSense s návštěvníky sdílel člen Advisory boardu Jiří Devát. Dále se představili zástupci Chart Ferox, Electrolux či Molson Coors Europe.

O IdeaSense

Společnost IdeaSense vznikla v roce 2012 a platí za leadera na trhu s inovacemi. Firmám z České republiky i zahraničí dodává inovace produktů, služeb a business modelů prostřednictvím Inovačních farem®. Inovační proces vychází z přístupu Human-centered design, který zajišťuje vývoj inovací přesně cílený na příležitosti na trhu (tzv. Jobs-To-Be-Done) a zároveň na dlouhodobou výnosnost inovací. IdeaSense klientům nabízí mimo jiné také zázemí v kulturní antropologii a behaviorální psychologii, které zajišťují výzkum trhu na vysoké úrovni. V inovačním procesu spolupracuje s členy IdeaSense Advisory Boardu – špičkovými odborníky a osobnostmi, kteří jsou přítomni v každém realizovaném projektu.

Kromě vývoje inovačních řešení společnost pomáhá firmám aktivovat vlastní inovační potenciál skrze školení a nastavení interních inovačních ekosystémů. Poskytuje nástroje pro crowd innovation, tj. zapojení zaměstnanců a zákazníků do inovačního procesu. IdeaSense jako jediná v České republice využívá nejefektivnějších způsobů testování tržního potenciálu inovací prostřednictvím prediktivních trhů. Poskytuje kompletní servis v oblasti vývoje inovací, včetně dohledu nad realizací či implementaci inovací skrze dceřiné startupy.

Více informací na: www.ideasense.cz.