Zelený medvěd pomůže českým rodičům s ochranou jejich dětí na internetu

6. května 2019 – Počítače, chytré telefony a internet se staly v současnosti pro děti takovou samozřejmostí, že už si bez nich nedovedou svůj volný čas ani představit. Spustit video a ovládat aplikace dokáží dříve, než se postaví na nohy. Denně děti podle loňského průzkumu Kaspersky Lab tráví na síti v průměru téměř 3 hodiny. Vedle zábavy a rozptýlení ale na děti mohou na internetu číhat mnohá nebezpečí. Kolik toho o nich vědí a jak úspěšně se jim budou vyhýbat záleží především na jejich rodičích. Těm nyní Kaspersky Lab přichází na pomoc s projektem Zelený medvěd.

Větší bezpečí svých potomků ve světě internetových diskuzí, online her a sociálních médií mohou rodiče zajistit radou, vysvětlením nebo i konkrétními opatřeními. Jasné a užitečné vodítko, na co se zaměřit a jak s dětmi o problémech na síti hovořit, nově nabízí odborníci na kybernetickou bezpečnost prostřednictvím Zeleného medvěda. Tato postava bude skrz různé kanály promlouvat jak k rodičům, tak i k samotným dětem, a motivovat je, aby se více starali o své digitální soukromí a nedali kyberzločincům šanci zneužít jejich zařízení nebo účty.

Dvěma hlavními pilíři edukativní kampaně Kaspersky Lab jsou zábavný kvíz a vzdělávací knížka Kasper, Sky a zelený medvěd. Prostřednictvím online dotazníku, v němž děti zaškrtnou odpovědi u 13 jednoduchých otázek, získají rodiče informace o tom, jestli má jejich dítě základní povědomí o tom, jak se chovat v internetovém prostředí. Ke každému bodu jim navíc odborníci poskytnou tipy, jak děti poučit a upozornit na nástrahy internetu.  

Na speciální stránce zelenymedved.cz najdou rodiče rady, jak se svými dětmi mluvit o problémech, se kterými se mohou setkat na internetu. Na základě odpovědí z kvízu pak dostanou na míru šitá doporučení, která se týkají bezpečnosti jejich dětí. Spolu s odpověďmi a doporučeními si také mohou stáhnout digitální verzi dětské knížky Kasper, Sky a zelený medvěd od dánské spisovatelky Marlies Slegersové. V ní se devítiletý Kasper a jeho nejlepší kamarádka Sky vydávají prozkoumat digitální svět. Na této cestě je doprovází a ve svízelných situacích pomáhá zelený plyšový medvěd Midori Kuma. Děti navíc zodpovězením otázek získávají šanci vyhrát jednu z hlavních cen jako jsou Sony PlayStation 4 slim, Samsung Galaxy A7 nebo chytrý náramek Garmin vívofit junior2. Slosování o výhry proběhne na konci června.

„Aby rodiče mohli svým dětem poradit, jak zvládat nástrahy internetu, musejí mít dobrý přehled o tom, co v tomto prostředí dělají a jak se chovají. Náš nový projekt se jim snaží vyjít maximálně vstříc. Díky kvízu získají nejen přehled o online aktivitách dětí a jejich povědomí o rizicích, ale také odborné rady a doporučení. K tomu jsme si pro každého navíc připravili netradiční a zábavnou knížku, která má děti naučit, jak správně používat internet,“ říká Miroslav Kořen, generální ředitel pro východní Evropu ve společnosti Kaspersky Lab.

Vzdělávat děti a dlouhodobě je vést k obezřetnosti na internetu je v dnešní digitální době nutností. Podle loňského průzkumu totiž tři čtvrtiny (75 %) mladých Čechů mají profil na Facebooku. V tomto propojeném prostředí mohou ale narazit na mnohé hrozby, ať už v podobě kyberšikany, nebo sextingu. O tom, že riziko není malé, vypovídá i další zjištění průzkumu – 20 % mladých Čechů komunikuje na sociálních sítích s lidmi, které zná pouze online. Společnost Kaspersky Lab se i proto snaží dětem radit, jak nenaletět podvodníkům nebo o sobě neprozrazovat citlivé informace. V tom jim nyní pomůže Zelený medvěd společně se speciálním řešením Kaspersky Safe Kids, které je navržené tak, aby je efektivně chránilo a zároveň vedlo k bezpečnému chování na internetu.

 

O společnosti Kaspersky Lab

Kaspersky Lab je mezinárodní společností, která se zabývá kybernetickou bezpečností již více než 21 let. Své rozsáhlé odborné znalosti kybernetických hrozeb využívá Kaspersky Lab při vytváření bezpečnostních řešení a služeb nové generace zaměřených na ochranu podniků, kritické infrastruktury, vládních organizací a uživatelů po celém světě. Portfolio společnosti zahrnuje špičkové zabezpečení koncových bodů a specializovaná bezpečnostní řešení a služby sloužící k ochraně proti sofistikovaným a neustále se vyvíjejícím digitálním hrozbám. Technologie Kaspersky Lab chrání celosvětově více než 400 milionů uživatelů a 270 tisíc korporátních klientů. Více se dozvíte na www.kaspersky.cz.