Hyundai získal podruhé v řadě titul „The Game Changer“

Při vyhlašování letošních ocenění časopisu Autocar získala značka Hyundai již podruhé v řadě titul „The Game Changer“. Tentokrát zvítězil elektromobil s pohonem na palivový článek Hyundai NEXO, který tak navazuje na úspěch sportovního modelu i30 N z roku 2018. Toto ocenění uděluje nejstarší motoristický časopis ve Velké Británii automobilům, které stanovují nová měřítka nebo boří konvence, čímž zcela významně mění zavedené pořádky.

Hyundai NEXO obdržel další ocenění za svou průkopnickou techniku palivového článku na vodík. NEXO svým pozoruhodným dojezdem 666 km překonává všechny konvenční elektromobily a zpřístupňuje tak elektrický pohon novým skupinám zákazníků. Tento model obdržel rovněž pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti Euro NCAP a stal se nejlepším velkým SUV na trhu.

Mark Tisshaw, redaktor časopisu Autocar, řekl: „Hyundai se stal globálním lídrem vývoje alternativních pohonů, které zavádí do sériové výroby dříve než konkurence.“ Hyundai je v rámci „vodíkové mobility“ průkopníkem a první sériově vyráběný elektromobil s pohonem na palivový článek uvedl již v roce 2013. V současné době patří Hyundai více než 70% podíl na evropském trhu s vozy poháněnými palivovými články. V celé EU je nyní 500 těchto osobních aut, z čehož 200 jezdí jako taxíky v Paříži. Hyundai navíc do roku 2025 dodá 1 600 nákladních vozů s vodíkovým pohonem do Švýcarska. Kromě toho se skupina Hyundai Motor Group zavázala investovat do technologie palivových článků do roku 2030 více než 6 miliard eur, aby vyrobila 700.000 jednotek systémů palivových článků, včetně 500 000 jednotek pro FCEV.

Standardní verze výbavy zahrnuje mimo mnoha jiných prvků výbavy také diody LED pro veškeré osvětlovací funkce, 19“ kola z lehké slitiny, 12,3“ dotykový displej a mimořádně rozsáhlou bezpečnostní výbavu.

Zajímavá je rovněž schopnost modelu NEXO čistit vzduchu za jízdy. Inovativní čisticí systém zbavuje okolní vzduch 99,9 % částic jemného prachu. Vůz je navíc částečně vyroben z trvale udržitelných materiálů, jako jsou plasty z odpadu po cukrové třtině nebo biolaky, získávané z řepkového oleje.