Starobrno ocenilo vítězku soutěže o nejlepší doma vařený nefiltrovaný ležák

Brno, 5. června 2019 – Ředitel pivovaru Starobrno Karel Honegr předal ocenění v soutěži domácích pivovarníků o nejlepší doma vařený nefiltrovaný ležák. Na základě hodnocení odborné poroty uvařila nejlepší pivo Zdeňka Lukášková z Brna. Odborná porota vybírala z deseti přihlášených vzorků.

Unikátní soutěž pro domácí pivovarníky, historicky zatím první, vymysleli v pivovaru Starobrno. „Hlavní motivací bylo oslovit všechny pivní srdcaře a fandy pěnivého moku, kteří si doma pivo vaří – a díky soutěži tak dostali příležitost vzájemně si poměřit své síly i zkušenosti. Degustátoři konstatovali, že soutěžní ležáky byly velmi kvalitní, což nás pochopitelně velmi těší,“ konstatovala manažerka značky Starobrno Petra Havlišová.

 

Podle zadání soutěže museli soutěžící pivo uvařit z plzeňského sladu a žateckého poloraného červeňáku (chmele), ostatní ingredience byly jejich svobodnou volbou. Ve výsledku však nesmělo jít o ochucené pivo. Pivní originály jednotlivých soutěžících pak posuzovali degustátoři přímo z pivovaru.

 

Vítězka klání, kterou vybrala uvedená odborná porota, dostala hned na několik cen. První z nich je finanční odměna, celkem 20 000 korun na pořízení dalšího zařízení pro domácí vaření piva. Vítěznou recepturu piva bude v nejbližší době konzultovat přímo s pracovníky pivovaru, kteří Zdeňce Lukáškové pomohou i při výrobě. Svůj ležák autorka osobně představí veřejnosti na Dnu Starobrna 7. září 2019. Kromě toho se počítá s tím, že si několik sudů vlastního piva odveze domů pro vlastní potřebu.

 

 

 

Pivovar Starobrno stojí na Starém Brně už 146 let. Dnes jde o moderní pivovar, který zachovává tradiční výrobní postupy a používá ty nejlepší moravské a české suroviny. Portfolio starobrněnských piv zahrnuje světlé výčepní pivo Staré Brno, nejpopulárnější Medium, extra chmelený ležák Starobrno Drak a jedinečný Nefiltrovaný Ležák, který se ručně stáčí v ležáckých sklepích. Neodmyslitelnou velikonoční tradicí je už celou řadu let speciál Zelené pivo, čepované na Zelený čtvrtek. Od roku 2012 nabízí značka svým spotřebitelům nepasterizovanou podobu svých klíčových produktů. Ve stejném roce se také stala hrdým generálním partnerem HC Kometa Brno. Značce Starobrno se pravidelně daří umisťovat na předních příčkách v degustačních soutěžích. V roce 2017 získal světlý ležák Starobrno Drak druhé místo v soutěži Zlatý soudek Pivex. Na Pivu České republiky se umístil světlý ležák Starobrno Medium na třetím místě. Starobrno Drak i Starobrno Medium uspěly i v soutěži České pivo – obě piva získala ve svých kategoriích druhé místo. V roce 2018 zatím starobrněnská piva získala dvě druhá místa na Zlaté pivní pečeti. Starobrno Medium se dále umístilo jako třetí v soutěži Zlatý soudek Pivexu

Reklamy