Ostravskému outletu se daří

Ostrava, 12. června 2019 – Ostravská Outlet Arena Moravia (OAM) byla otevřena v listopadu 2018 a je jedna ze čtyř zařízení tohoto typu v České republice. Za dobu šesti měsíců ji navštívilo více než 500.000 zákazníků a její současná naplněnost obchodními jednotkami je na úrovni 78,5 %, což je po cca 6 měsících od svého otevření, velmi vysoký údaj. OAM se nachází v první etapě budování, která by měla být hotova v roce 2019. Půlrok své existence oslavila dárkem pro děti zákazníků, otevřením dětského hřiště.

Používání slev se stalo neodmyslitelnou součástí taktiky jednotlivých obchodů i obchodních řetězců v boji o přízeň zákazníka. Zatímco v mnoha zemích Evropy jsou pravidla aplikování slev daná zákonem nebo jasnými nařízeními, v České republice jde až na výjimky často o slevový zmatek, ve kterém se spotřebitel nelehce orientuje. Přesto všechno, existuje obchod, který má pravidla jasně daná a dodržuje je. Je to princip tzv. outletu. V outletu zákazník nečeká na sezónní výprodeje jako v běžných obchodech nebo obchodních centrech, ale může získat zboží s 30% slevou každodenně.

Outlet Arena Moravia v současné době představuje 69 prodejních jednotek na více než 11 700  m2 s nadčasovým parkovištěm dimenzovaným i pro další etapy vývoje outletu. „Kromě budování povědomí jako místa pro zajímavé nákupy, se snažíme postupně profilovat i jako místo, kde se dá zažít hezký půlden s rodinou a návštěva outletu se dá propojit i s dalšími zajímavostmi, které Ostravsko nabízí.,“ řekl ředitel OAM, Petr Leder. „Každý týden naše centrum navštíví více než 20 000 zákazníků, kteří využívají bohatou nabídku značek v centru. V současnosti jednáme s mnoha dalšími významnými potenciálními nájemci, kteří by do konce roku mohli rozšířit nabídku v Outlet Arena Moravia,“ dodal P. Leder.

Zboží, které se v outletu prodává, pochází z doprodeje kolekcí z obchodních center, které tam už zákazník nenajde. Protože jsou pro módní značky outletová centra významným obchodním partnerem, připravují pro ně některé značky speciální outletové kolekce, které nejsou v běžných obchodních centrech k dostání. Outletové centrum není klasickým obchodním centrem, jde o koncept osvědčený i v jiných zemích našeho kontinentu. Protože náklady na stavbu outletových center jsou nižší než v běžných OC, mohou se snížené náklady na stavbu promítnout i do cen u jednotlivých druhů zboží v prodejních jednotkách.

V České republice jsou čtyři outletové centra, z nichž ty pražské a znojemské, fungují už více než deset let. Projekt Outlet Arena Moravia je budován na tři fáze. Nachází se v první, další se bude realizovat od roku 2020 a třetí bude následovat v řádu let po ní.