V Ústí nad Labem lidé platí za jízdné v MHD bezkontaktně

Praha 18. června – Ústí nad Labem je dalším českým městem, v němž mohou cestující v městské hromadné dopravě využívat moderní elektronický odbavovací systém a bezhotovostní placení jízdného, navíc bez nutnosti jízdenky tisknout. Nákup a placení jednorázové jízdenky bezkontaktní platební kartou přímo ve vozech zavádí ústecký dopravní podnik ve spolupráci se společnostmi ČSOB, Mastercard a Mikroelektronika.

Jsem velice rád, že obyvatelé i návštěvníci našeho města budou mít v hromadné dopravě k dispozici moderní technologie platebních karet zvyšující kvalitu, rychlost a pohodlí jejich každodenních cest do práce, škol, za nákupy nebo kulturou a sportem. Za vedení města bych chtěl velice poděkovat všem našim partnerům, kteří se podíleli na stávajícím projektu, a současně se těším se na jeho další rozvoj. A slibuji, že i zde bude město iniciátorem dalšího rozvoje systému v souladu se svojí koncepcí rozšíření technologií Smart Cities, uvedl primátor města Ústí nad Labem Petr Nedvědický.

Multikanálový elektronický odbavovací systém pro městskou hromadnou dopravu, jehož základem je bezkontaktní platební karta, umožní komfortní a moderní způsob odbavení cestujících. Mezi základní přínosy bude patřit rychlost, jednoduchost, rozšíření možnosti odbavení nebo poskytnutí slevy z ceny jednotlivého jízdného při využití elektronické platby,“ řekl ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem Libor Turek.

„Mastercard dlouhodobě spolupracuje s městy na inovativních a bezpečných platebních řešeních v dopravě, které nejenom navyšují komfort odbavení v MHD, ale především dokáží ušetřit peníze jak cestujícím, tak dopravci. Ústí nad Labem se tímto projektem připojuje k Londýnu či Ostravě a pasažérům nabídne systém odpovídající zákaznické zkušenosti 21. století. Česko patří v platbách mezi nejinovativnější země, proto budeme rádi, když své karty bude i v MHD používat co nejvíce cestujících,“ shrnula manažerka rozvoje a obchodu společnosti Mastercard Zuzana Weissová.

Naše řešení v oblasti veřejné dopravy tím usnadňují a zkvalitňují lidem život, umožňují efektivnější správu a řízení měst a tím i posilují postavení měst jako moderních celků, která rozvíjejí svou infrastrukturu pomocí dostupných technologií. O bezkontaktní placení v prostředcích hromadné dopravy je obrovský zájem, měsíčně je prostřednictvím našich terminálů uhrazeno více než 950 000 jízdenek,“ doplnil ředitel strategických partnerství ČSOB Jan Kubíček.

Odbavovací systém je jedním z projektů, ke kterému se zavázaly společnosti Mastercard a Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. loni v červnu uzavřením Memoranda o vzájemné spolupráci v oblasti dopravy v konceptu Smart Cities. Ten je založen na využívání možností a předností stávajících technologií pro zkvalitnění prostředí obyvatelům a návštěvníkům měst.

Systém elektronického odbavení je od 18. června ve vozidlech ústecké městské hromadné dopravy, zatím ve zkušebním provozu. Cestující pouze při nástupu přiloží svoji platební kartu k validátoru a tím zaplatí jízdné. Přiložit kartu k validátoru ale musí i při vystoupení z vozidla. Systém pak sám vypočte výslednou nejvýhodnější cenu jízdného. Jednotlivé jízdné bude oproti stávající papírové variantě o desetinu levnější. Vyúčtování bude k dispozici přes webové rozhraní https://eshop-bpk.dpmul.cz nebo na přepážce Zákaznického centra dopravního podniku.

Lanovka není s novým odbavovacím systémem propojena. Jízdenku je zde možné koupit hotově, nebo bezkontaktně platební kartou.

Cílem celého elektronického systému je postupně zavést novou komplexní technologii odbavování cestujících v městské hromadné dopravě v Ústí nad Labem, rozšířit využívání elektronických plateb a omezit používání papírových jízdních dokladů.

O společnosti Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v oblasti inteligentních, pohodlných a bezpečných plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti Mastercard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MastercardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.

 

Reklamy