Kvalifikační fáze devátého ročníku MČR je v plném proudu. V listopadu turnajová sezóna vyvrcholí na Vodafone Mistrovství České republiky v počítačových hrách, lístky už jsou v prodeji

Praha, 4. července 2019 – Letos na MČR budou po vzoru let minulých zářit dva hlavní tituly. Samozřejmostí je zařazení každoroční klasiky v podobě Counter-Strike: Global Offensive, které letos mezi „A tituly“ doplní PlayerUnknown’s Battlegrounds, nahrazující League of Legends. Status „A titul“ znamená celoroční podporu, pravidelné turnaje a možnost získávat v průběhu roku body na domácích a zahraničních LAN akcích. Nejvíce MČR bodů se doposud rozdalo na premiérovém ročníku největší české BYOC akce, PLAYzone Challenge, kde si v obou hlavních MČR titulech dohromady týmy rozdělily celkem 11 280 bodů.

Spolu s novou sezónou došlo v kvalifikační fázi k celé řadě změn za účelem vybalancování turnajů. Rozhodování to nebylo jednoduché, ovšem podmínky pro letošní rok si vyžádaly rozdělení MČR na „A“ a „B“ herní tituly. Nováčkem mezi „A“ tituly je po loňské premiéře PUBG, které se těší stále větší přízni jak světové, tak domácí komunity. Při volbě druhého „A“ titulu jsme samozřejmě nemohli opomenout hlavní hnací motor celé akce, CS:GO. Velká míra pozornosti byla věnována také případným změnám v jednotlivých týmech. Body se nyní dělí mezi hráče i organizace, po jednotlivých částech sezóny jsou vyhlašována speciální přestupová období a týmy už nemohou sbírat body jen díky úspěchům v zahraničí.

Zároveň byl již se zahájením sezóny spuštěn velký průzkum komunity, o jaké další hry by měli domácí hráči na letošním mistrovství zájem. Už v této době se do průzkumu zapojilo přes 10 tisíc hlasujících, což je velmi potěšující číslo. Tento průzkum bude analyzován a následně z něj pravděpodobně vzejdou mistrovské tituly s označením kategorie „B“.

Vedle bohatě ohodnocené PLAYzone Challenge má za sebou letošní MČR sezóna i první ze dvou sezón prestižní FORTUNA COOL ligy, jejíž letní vydání je navíc za rohem. Mezi hodnocenými akcemi nechyběla ani UNIZA Masters a o body budou hráči bojovat také na blížící se akci Quietus Day. Kvalifikační cyklus pak doplňují pravidelné měsíční online série.

Vyvrcholení mistrovské sezóny se uskuteční podobně jako v minulém roce v pavilonu B výstaviště BVV v Brně. Termínem konání je víkend 8. až 10. listopadu a vstupenky několika kategorií jsou již v prodeji na oficiálních stránkách akce. Pro aktuální informace doporučujeme sledovat oficiální facebookovou událost, kde se vždy vše dozvíte z první ruky.

K letošní podobě MČR se vyjádřil i nový strategický partner Mistrovství, Vodafone.

V minulosti jsme byli hlavním partnerem Vodafone Mistrovství České republiky v mobilních hrách, které narostlo do větších rozměrů, než jsme si před třemi lety mysleli. V letošním roce se posouváme do velkého světa počítačového esportu a už se na spolupráci moc těšíme. V minulosti jsme v rámci projektu #jetovtobě: Future Jobs spolupracovali s pětkou hráčů eSuba Academy týmu a těší nás, že jsme se mohli v tomto oboru posunout ještě dále a stát se partnerem Mistrovství České republiky v počítačových hrách,“ uvedl Radek Hanzlík z Vodafonu.

K letošní podobě Mistrovství ČR v počítačových hrách pár slov dodal i Chief Executive Officer PLAYzone, Lukáš Pleskot:

Zájem o spolupráci na konceptu MČR v počítačových hrách od tak renomované značky, jako je Vodafone, je pro nás signálem, že jdeme správným směrem. Esport je rostoucím fenoménem poslední doby a jsem rád, že to moderní firmy reflektují a chtějí se v této skupině profilovat. Strategický partner nám dává know-how a zázemí, které nám umožní posunout tento koncept zase o kus dál a připravit ten nejlepší event pro všechny fanoušky esportu,“

Na závěr bych chtěl poděkovat partnerům MČR v první řadě samozřejmě společnosti Vodafone, dále pak naše díky patří i HAL3000, FORTUNA, Semtex, Alza.cz, AOC, AORUS a E-Blue/Marvo. Děkuji jim za to, že umožňují tento projekt každý rok posouvat výše a výše.“

O Vodafone MČR v počítačových a MČR v mobilních hrách

Vodafone Mistrovství ČR v počítačových a MČR V mobilních hrách je vrcholnou akcí profesionálního a poloprofesionálního hraní (progamingu) České i Slovenské republiky. Turnaj s dlouholetou tradicí byl obnoven po tříleté pauze v roce 2011 společností PLAYzone se stala jeho novým pořadatelem. Více informací naleznete na oficiálním webu MČR https://www.mcrpc.cz/ a https://www.mcrmobil.cz/.

O PLAYzone

Agentura PLAYzone se zaměřuje na pořádání herních eventů, online marketing v herní komunitě, profesionální živé přenosy z herních i neherních akcí a také každoroční pořádaní Mistrovství České republiky v počítačových hrách a Vodafone Mistrovství České republiky v mobilních hrách, která jsou považována za vrcholné esportové akce roku. Velkou aktivitou je také portál PLAYzone.cz, jenž je nejnavštěvovanějším herním portálem na českém internetu a jehož náplní je každodenní pořádání turnajů, zpravodajství z domácího i zahraničního světa progamingu, společně s celou řadou komunitních aktivit.

Reklamy