Přes 40 % Čechů by se nechalo při řízení sledovat výměnou za levnější pojištění

Více než dvě pětiny Čechů (42,2 %) by si nechaly od pojišťoven sledovat svůj styl řízení, pokud by to mělo za následek levnější povinné ručení. Každý desátý by pak takovou nabídku přijal bez váhání. Vyplývá to z výzkumu, který pro Vodafone Nápad roku mezi tuzemskou populací realizovala agentura STEM/MARK.

x-napadroku-cover-61500051_2141774412545081_616608594757943296_o

Poskytovat informace o svém řízení by překvapivě nevadilo hlavně mladým od 18 do 29 let, mezi něž spadá riziková skupina začínajících nezkušených řidičů. Monitorovat by se výměnou za levnější povinné ručení od pojišťovny nechala necelá polovina (49,2 %), proti je pouze 25,9 %. 25 % pak uvedlo že neví, nemá vlastní auto či řidičský průkaz.

Nejvíce odmítavý postoj zaujímají řidiči a řidičky mezi 45 a 59 roky věku. 43,7 % z nich by se výměnou za levnější povinné ručení sledovat nenechalo. Hned za nimi jsou se svými 41,2 % řidiči ve věku od 30 do 44 let, pak generace starší 60 let (37,8 %) a poslední jsou právě mladí od 18 do 29 let s pouhými 25,9 %.

„Výsledek průzkumu naznačuje, že se zvyšuje zájem lidí platit za služby méně, pokud se chovají odpovědně, a stejně tak firmy mají zájem jim to dopřát. Zrovna v letošním 12. ročníku soutěže byl mezi finalisty projekt životního pojištění Mutumutu, který odměňuje uživatele vrácením části pojistného za aktivní a zdravý životní styl,” říká Martin Kešner, zakladatel soutěže Vodafone Nápad roku. 

“Využívání telemetrických dat je velmi populární. Jak se ukazuje, tak ti, kteří se považují za opatrné řidiče, jsou ochotni sdílet svá soukromá data výměnou za lepší službu. Proto jsme i my v Kooperativě rozjeli několik projektů na toto téma,” dodává Milan Káňa, tiskový mluvčí Kooperativy. 

Ušetřit za povinné ručení výměnou za posílání dat o řízení by si přáli více muži (45,7 %), ženy byly rezervovanější (38,7 %). Vzdělání a bydliště respondentů mělo na výsledky jen nepatrný vliv.

O soutěži Vodafone Nápad roku

Startupová soutěž Vodafone Nápad roku hledá nadějné podnikatele v České republice a na Slovensku. Byla založena roku 2007, což z ní dělá nejstarší soutěž svého typu u nás. Za posledních 12 let se do ní zapojilo 1804 projektů či firem, z nichž mnoho se teď těší úspěchům na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se mohou zúčastnit jednotlivci či firmy, jejichž produkt není na trhu déle než dva roky. Na finalisty každoročně čekají zajímavé výhry. Mezi hlavní ceny letošního ročníku patří finanční výhra 300 000 Kč, věcné ceny za 1,6 mil. Kč, možnost ucházet se o několikamilionové investice a zahraniční cesty. Titulárním partnerem soutěže je Vodafone, hlavními partnery jsou J&T Banka, Kooperativa a Huawei. Mezi další partnery se řadí společnosti Profinit, Microsoft, Peterka Partners a Stable.cz. Soutěž dále podporují CzechInvest, Hlavní město Praha, Prague Startup Centre, xPORT VŠE.

 

 

Reklamy