Zalando se chce stát přední platformou pro udržitelnou módu v Evropě

PRAHA, 24. ČERVENCE, 2019 // Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, plánuje do roku 2020 přejít na 100% recyklovatelné obaly a stát se tak přední destinací pro udržitelnou módu v Evropě. Za tímto účelem společnost momentálně testuje zavedení opakovaně využitelných obalů a ve své nabídce již označila více než 15 000 výrobků od více než 240 značek za udržitelné.

Zalando box.jpg

S cílem snížit v svou ekologickou stopu, přejít na 100% recyklovatelné obaly do roku 2020 a v příštích letech 10x navýšit svou nabídku s udržitelnou módou, přijímá Zalando rozmanitá opatření nejen ohledně módy, ale také dopravy.

Vzhledem k zvyšující se poptávce zákazníků po trvale udržitelných produktech, patrné zejména díky nárůstu vyhledávání hesel jako „organic“ či „fairtrade“, se sortiment Zalando s udržitelnou módou táhne napříč všemi kategoriemi. Zákazníci mohou vybírat od prémiových značek, jako jsou například Mother of Pearl či Filippa K, až po obuv Veja, outdoor vybavení Patagonia, denim od Nudie Jeans či ekologickou šetrnou módu pro ženy i muže od ARMEDANGELS. V následujících týdnech se nabídka Zalando rozšíří ještě o značky Ecoalf, Mud Jeans, Swe-s, Girlfriend Collective nebo Stripe + Stare, které budou kolekce společnosti dále diverzifikovat.

„Náš současný sortiment s udržitelnou módou je už teď jedním z největších v Evropě, ale pro nás je to jen začátek. Naší ambicí je poskytnout zákazníkům co největší možnost výběru a přitom jim dodat dostatek inspirace k tomu, aby činili udržitelnější rozhodnutí. Začlenění těchto značek je pro nás důležitým krokem na cestě k výše zmíněným cílům, proto se v příštích měsících zaměříme zejména na rozšíření našeho sortimentu o další udržitelné kousky,“ vysvětluje Sara Diez, Vice President Womenswear společnosti Zalando.

Co se týče přepravy, Zalando využívá vlastní obrandované boxy, které jsou vyrobeny ze 100% recyklovatelných materiálů. Pro menší objednávky s méně položkami používá tvz. „shipping bags“ z 80% recyklovaného PCR (post consumer recycled) materiálu. Tento materiál ušetří oproti tzv. “virgin plastics” až 40 % emisí CO2 na každý kilogram produktů. Kromě toho společnost aktivně snižuje počet objednávek obsahující pouze jednu položku a tyto kousky seskupuje do jednoho balíčku, aby náklady na přepravu ještě ušetřila.

Melanie Hultsch, Senior Corporate Responsibility Manager v Zalando, k vizi společnosti dodává: „Jasným trendem a zároveň budoucností balení je jejich opětovné využití; to je vždy lepší řešení než obaly na jedno použití. Pracujeme právě na pilotním projektu, abychom zjistili, jak bychom s opakovaně použitelnými obaly mohli pracovat. Zákazníci by například obdrželi oblečení v přepravním boxu či tašce, která by mohla být později využita vícekrát – například pro další přepravu či vrácení zboží. Otázka samotného materiálu i jeho dodavatelů je komplikovaná, vnímáme ji ale jako motivaci učinit v tomto ohledu pokrok. Pilotní projekt chceme zahájit ještě letos.”

O společnosti Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich více než 26 milionů aktivních zákazníků na 17 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení ve všech aspektech zákaznické cesty: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je, aby platforma byla prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion.

Reklamy