Češi se nejčastěji odhlásí z rozesílky newsletterů, pokud jim reklamních e-mailů chodí moc

31,4 % respondentů se odhlásí z odběru newsletterů, protože od odesílatele dostávají větší množství e-mailů, než je jim příjemné. 25,5 % dotázaných je přestane odebírat, protože daný typ služeb už nevyhledávají. 19,6 % respondentů toto udělá, když pro ně nejsou reklamní e-maily užitečné. 19,1 % dotázaných se takto zachová, protože daný typ zboží už nepotřebují. 2,1 % respondentů toto udělá, když jim nevyhovuje forma e-mailu. 1,2 % ukončí jejich odběr, protože jsou podle jejich názoru e-maily příliš obsažné. Stejný počet Čechů toto udělá, protože se jim e-maily správně nezobrazí.

2019-07-25 19_24_40-Mailkit - Mailkit.png

Vyplývá to z výzkumu, který si u agentury STEM/MARK nechala v roce 2018 zpracovat společnost Mailkit, která vytváří nástroj pro rozesílání a správu e-mailingových kampaní. Výzkum byl realizován na vzorku 1007 respondentů.

Různé věkové skupiny se liší ve svém vnímání toho, zda je větší množství e-mailů důvodem pro odhlášení z rozesílek newsletterů. Mladší mívají s nadbytečnými e-maily menší trpělivost.

  • 18-29 let – 36,7 %
  • 30-44 let – 31 %
  • 45-59 let – 26,5 %

Opačný je trend u odhlášení z důvodu nepotřebnosti nabízeného zboží:

  • 18-29 let – 14,8 %
  • 30-44 let – 22,7 %
  • 45-59 let – 18,1 %

Kvůli velkému počtu reklamních e-mailů se rozhodne přerušit odběr e-mailingů:

  • 38,7 % lidí žijících ve vesnicích do 999 obyvatel
  • 30,1 % těch, kteří bydlí v sídlech s 1 000 – 1 999 obyvateli
  • 31,6 % lidí z obcí s 2 000 – 4 999 obyvateli
  • 32,6 % těch z obcí s 5 000 – 19 999 obyvateli
  • 31,3 % respondentů žijících ve městech s 20 000 – 99 999 obyvateli
  • 27,3 % lidí z velkých měst nad 100 000 obyvatel

Nepotřebnost daného zboží vede k ukončení odběrů e-mailingů u: 

  • 26 % Pražanů
  • 19,3 % lidí z Čech
  • 15,7 % Moravanů

O společnosti Mailkit s.r.o.

Společnost Mailkit byla založena v roce 2005 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro e-mailový marketing a marketingovou automatizaci. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv a jejich automatizace, včetně i napojení na firemní informační systémy.

Mailkit zajišťuje e-mail marketingové služby například pro Škoda Auto, Notino.cz, A3 sport, mediální dům Mafra, společnosti Baťa a Pet Center a řadu marketingových agentur jako např. Etnetera Activate, LHMS či Copy General.

Mailkit je členem mnoha oborových organizací, které svou činností přispívají ke zvyšování úrovně e-mail marketingových služeb. Je aktivním členem organizace M3AAWG věnující se boji se všemi formami zneužívání internetu, dále aliancí odesílatelů CSA (Certified Senders Alliance) a Signal Spam i E-mail Experience Council, jež je oborovou odnoží největší marketingové asociace na světě DMA. Mailkit stál u zrodu iniciativy Dobryemail.cz, která se snaží šířit povědomí o pravidlech e-mailingu realizovaného správným způsobem.