Vodafone se spojuje s UPC a dělá další krok k budování gigabitové společnosti

1. srpna 2019 – Vodafone 1. srpna 2019 oficiálně startuje integraci aktivit společnosti UPC Česká republika. Spojením vznikne společnost s 1,5 milionu domácností v dosahu sítě UPC a 3,9 milionu zákazníků Vodafonu. Ta bude největším poskytovatelem připojení k sítím nové generace a služeb placené kabelové televize v České republice. Vodafone se tak stává významným hráčem na poli konvergovaných služeb, který nabídne mobilní, pevné a televizní služby a posílí také své aktivity skrz celou republiku. Změny se dotknou i vedení firmy. Kvalitním vysokorychlostním přístupem k internetu přispěje Vodafone spojený s UPC k dalšímu růstu konkurenceschopnosti české ekonomiky a rozvoji gigabitové společnosti.

Rozložení sil na českém telekomunikačním trhu se tímto změní. Spojení dvou silných hráčů přinese zákazníkům to nejlepší z mobilního a pevného připojení i televize. Změna je přínosem jak pro spotřebitele, domácnosti, firmy a veřejnou správu, tak i pro úroveň soutěže na trhu. Vodafone se spojením s UPC Česká republika rozroste o 1,5 milionu domácností  napojených na sítě nové generace UPC, poskytující více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, 539 tisícům zákazníků kabelovou televizi a 200 tisícům uživatelů pevné telefonní linky.

Gigabitová společnost

 „Toto spojení posílí pozici Vodafonu nejen jako předního poskytovatele telekomunikací a zábavy, ale i jako strategického investora a významného zaměstnavatele v České republice“, říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic. A vysvětluje: „Kvalitní sítě nové generace jsou klíčovým předpokladem nejen českého ekonomického růstu. Tímto spojením chceme dál podporovat modernizaci ekonomiky, rozvoj podnikání a konkurenceschopnosti v zemi.“

Spojením s UPC nabývá Vodafone vyspělou pevnou infrastrukturu, jejíž parametry naplňují cíle „Digitálního Česka“ a evropskou strategii „Digitální agenda pro Evropu“. 

Jsem přesvědčený, že spojení Vodafonu a UPC představuje velký krok směrem ke gigabitové společnosti, budou z něj profitovat zákazníci napříč Českou republikou,“ uvádí Martin Miller, odcházející generální ředitel společnosti UPC Česká republika. A dodává: „Do nové společnosti přinášíme množství inovací a přístup k optickým sítím. Zároveň novou sloučenou společnost obohatíme o stovky zkušených odborníků, čímž přispějeme k tomu, aby se stala špičkou na trhu. Spojení dvou silných hráčů je začátkem nového společného příběhu.“

Vodafone bude také dále rozšiřovat kvalitní optickou síť, nezbytnou pro mobilní sítě 5G, jejichž spuštění se plánuje už v roce 2020. Síť 5G v reálném provozu už spustil koncem června v části Karlových Varů. Na základě memoranda s městem Karlovy Vary tato technologie ve městě zůstává i po skončení Mezinárodního filmového festivalu k využití pro partnery, kteří v síti mohou vyvíjet nové aplikace a digitální řešení.

Společně silnější a pod jednou značkou

Vznik silnější společnosti s sebou přinese i sjednocení obou značek pod společný název Vodafone, k tomuto sjednocení bude docházet postupně. Okamžik spojení ještě neznamená přímé změny pro zákazníky. Brzy však Vodafone nabídne konvergované balíčky kombinující mobilní služby, pevný internet a kabelovou televizi a zákazníci UPC budou moci využívat také prodejny Vodafonu.

Firemní klienti, kteří jsou zákazníky jak u UPC, tak Vodafonu, budou zpočátku řešit své služby od Vodafonu prostřednictvím obchodního zástupce Vodafonu a otázky týkající se služeb UPC u svých obchodníků UPC. Tento postup se brzy zjednoduší a Vodafone bude nabízet společné řešení pod jednou smlouvou a jedním obchodním zástupcem. Vodafone bude zákazníky o těchto změnách s předstihem informovat.

Zákazníci se tedy nyní nemusí o nic starat. Otázky ke službám Vodafonu budou nadále odpovídány na Lince péče o zákazníky *77, on-line vCentru péče, na sociálních sítích Vodafonu nebo vprodejnách Vodafonu. Všechny kontakty jsou uvedené na www.vodafone.cz/kontakty. Otázky ke službám UPC mohou klienti nadále směřovat na zákaznickou linku +420241005100, na Facebook UPC, na Skype nebo on-line, všechny kontakty jsou na https://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/kontakty-a-dokumenty/kontakt/

Změny ve vedení Vodafonu

Procesem integrace obou firem je pověřeno nové vedení. Zatímco generálním ředitelem zůstává Petr Dvořák, na úrovni viceprezidentů se objevilo nové jméno. Nově zřízenou pozici viceprezidenta pro strategii a integraci bude od 1. srpna 2019 zastávat Petr Procházka, který  působil více než deset let na pozici finančního ředitele ve společnosti UPC Česká republika. Petr měl v UPC na starosti nejprve jen Českou republiku a následně od roku 2016 byl rovněž zodpovědný za finanční řízení a strategii Slovenské pobočky UPC. V rámci této pozice se významně podílel na integraci české a slovenské pobočky UPC do jedné provozní jednotky. 

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje přes 1,5 milionu firemních SIM karet. Po integraci UPC Česká republika v červenci 2019 se Vodafone rozrostl o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace, která poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, půl milionu zákazníků kabelovou televizi a dvě stě tisícům uživatelů pevné telefonní služby.  Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností P3 communications. Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to 99 % českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a podporuje digitalizaci a diverzitu ve společnosti. Klade důraz na ochranu životního prostředí a využívá jen energii z obnovitelných zdrojů. Vodafone podporuje inovativní startupy a podnikatele v regionech. Zaměstnanci společnosti věnují ročně dobrovolnickým aktivitám více než 7500 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 13 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Více informací na www.vodafone.cz

 

Reklamy