‘Minecraft’ je RTX On! Ray tracing v reálném čase přichází do nejprodávanější hry historie

NVIDIA a Microsoft přinášejí zásadní vylepšení vizuální stránky milionům hráčů Minecraftu.


Kolín nad Rýnem, Německo—Gamescom—19. srpna 2019Minecraft, nejprodávanější videohra na světě s více než 176 miliony prodaných kopií, získá ve své PC verzi díky nově přidané podpoře ray tracingu v reálném čase dramaticky realističtější vzhled. Oznámily to dnes společnosti NVIDIA a Microsoft.

Update hry bude zdarma a nabídne s pomocí realističtějších stínů, osvětlení a zářivých barev hráčům Minecraftu živou vizuální stránku světů, které sami vytvářejí.

Minecraft přinese ray tracing milionům hráčů všech věkových kategorií a s různorodými zájmy, kteří jinak klasické videohry příliš nehrají,“ říká Matt Wuebbling, ředitel GeForce marketingu ve společnosti NVIDIA. „Tím, že nejprodávanější hra na světě přidává podporu ray tracingu pro PC verzi, se jen potvrzuje, jakou pozici si ray tracing dokázal vybudovat v rámci herního ekosystému.“

“Ray tracing je ve středu našich úvah o budoucí podobě Minecraftu,“ říká Saxs Persson, kreativní ředitel značky Minecraft ve společnosti Microsoft. „GeForce RTX dodá světu Minecraftu úplně nový feeling. V normálním Minecraftu jsou kostky zlata jen žluté, se zapnutým ray tracingem ale uvidíte odlesky a odrazy na lesklém povrchu. Dokonce se na něm zrcadlí mob.“

NVIDIA a Mojang společně přidávají do verze hry pro Windows 10 formu ray tracingu známou jako path tracing. Jde o simulaci průchodu světla scénou, která představuje unifikovaný model výpočtů osvětlení pro mnoho různých typů vizuálních efektů, které byly dříve obvykle implementovány zvlášť za použití rasterizovaných hybridních rendererů.  Mezi tyto efekty patří:

  • Přímé osvětlení sluncem, oblohou a rozdílnými zdroji světla, včetně emersivních povrchů, jakými jsou např. světlit nebo láva
  • Realistické tvrdé a měkké stíny v závislosti na jejich velikosti, tvaru a vzdálenosti od světelného zdroje
  • Emisní osvětlení v závislosti na jednotlivých pixelech
  • Nepřímé rozptýlené osvětlení (rozptýlené globální osvětlení)
  • Nepřímé spekulární osvětlení (odrazy)
  • Průhledné materiály s odrazy, lomem a rozptylem světelných paprsků (špinavé sklo, voda, led)
  • Atmosférický rozptyl a hustota (volumetrická mlha, světelné šachty a realistická obloha)

Ray tracing v reálném mění způsob tvorby her a dramaticky zvyšuje úroveň jejich vizuálního zpracování. Ray tracing je postaven na robustním ekosystému, který zahrnuje průmyslové standardy mezi API, podporu v řadě populárních herních enginů a veškeré nástroje potřebné k úspěchu. 

GPU NVIDIA GeForce RTX™ jsou jediné vhodné karty pro hraní s ray tracingovými efekty v reálném čase.

NVIDIA zahajuje Gamescom 2019 speciálním eventem pro pozvané zástupce médií a influencery, který zahrnuje některé z nejočekávanějších titulů s ray tracovanou grafikou. Návštěvníci si mohou Minecraft vyzkoušet a pořídit záznam ze hry.

Minecraft renderovaný s ray tracingem v reálném čase si lze prohlédnout v novém traileru a na  screenshotech od společnosti NVIDIA NVIDIA. Tiskové materiály jsou dostupné z www.nvida-press.com

O hře Minecraft

Minecraft je nejprodávanější hrou historie s 91 miliony unikátních hráčů a více než 176 miliony kopiích prodaných celosvětově. Značka Minecraft se stále dostává k novým hráčům prostřednictvím expandující série produktů, herních updatů, Minecraft Marketplace a v neposlední řadě také díky fantastickému obsahu vytvářenému rostoucí aktivní komunitou. Minecraft je hrou o stavění z bloků a podnikání dobrodružných výprav. Těšíme se na rozšíření jeho světa o nové tituly „Minecraft Dungeons” a “Minecraft Earth.” “Minecraft: Education Edition” je speciální verze hry navržena pro potřeby škol a vzdělávacích institucí tak, aby podpořila studijní aktivity 21. století od programování po chemii.

Minecraft je nyní dostupný na 20 platformách: Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Fire TV, Windows, Mac OS, Windows 10, Linux, iOS, Windows 10 Mobile, Android, Kindle Fire, Oculus Rift, Gear VR, Windows MR, Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation Vita, Wii U, Nintendo 3DS (včetně NewNintendo 3DS).

O společnosti NVIDIA
Vynález GPU společností NVIDIA (NASDAQ: NVDA) v roce 1999 podnítil růst herního PC trhu, redefinoval moderní počítačovou grafiku a vnesl revoluci do paralelních výpočetních úkonů. GPU deep learning pak později zažehl moderní AI — novou éru výpočetní techniky — která využívá GPU jako mozek počítačů, robotů a samořiditelných automobilů, které mohou vnímat svět a porozumět mu. Více informací naleznete na http://nvidianews.nvidia.com/