Alza investuje miliony ročně do vzdělávání zaměstnanců

Praha, 28. 8. 2019 – Přes 25 milionů korun – tolik investoval lídr českého e-commerce Alza.cz do vzdělávání svých zaměstnanců za uplynulý rok. Kariérní a osobní rozvoj vnímá e-shop jako jednu z klíčových hodnot i největší firemní benefit. Jen vloni tak mohli zaměstnanci Alzy vybírat ze stovek zejména interních, ale i externích školení a celkově na nich strávili přes 65 tisíc hodin. Letos firma přidala i speciální kurzy pro manažery.

Alza je známá svými náročnými výběrovými řízeními. U uchazečů hledá především dvě základní kompetence: selský rozum a chuť se neustále učit, protože jen díky lidem, kteří se zlepšují a posouvají, může být firma úspěšná. Před lety proto společnost vytvořila vlastní vzdělávací systém čítající nyní už stovky školení (zejména technického rázu) a jazykové výuky. Z 80 % je přitom lektorují sami zaměstnanci.  

„Alza jako firma vyroste každý rok zhruba o 20 procent, tzn. každé čtyři roky se zdvojnásobí. Pokud by se zaměstnanci neposouvali, firma jim jednoduše uteče. Proto jsou investice do vzdělávání pro nás tak stěžejní a nebojíme se na ně vyhradit nemalé prostředky. Zároveň umožňujeme lidem učit se disciplíny spjaté s moderním e-commerce od těch nejlepších v oboru,“ přibližuje význam školení personální ředitel Alza.cz Marek Premus a dodává: „Naší vizí do budoucna je ještě více posílit rozvoj „softových“ dovedností a také intenzivně pracovat s manažery. Proto jsme nedávno přišli s akademií Alza Manager. Dobrý nadřízený je totiž základem fungování každého týmu a mým cílem je, aby v Alze byli a rostli ti nejlepší manažeři v Česku.“

V největším tuzemském e-shopu aktuálně pracuje cca 2 000 zaměstnanců. V souladu s rozvojovými plány by měl každý z nich alespoň dvakrát za kvartál prokázat nabytí nějaké nové znalosti. Nejvíce jich získá už ve zkušební době, kdy projde povinným školením – tzv. „Alza Basics“, které má nováčkům ulehčit adaptaci a další fungování ve firmě. Poté si už mohou začít vybírat z rozmanité nabídky především interních kurzů podle svého zájmu a profesního zaměření. Čas od času se s narůstajícím byznysem přidá i nové povinné školení. 

Z interních školení patří mezi nejpopulárnější už zmíněná Manažerská akademie, Akademie internetového marketingu, kurzy na LinkedIn, IT boot camp, Excel a v neposlední řadě výuka cizích jazyků, na kterou firma klade velký důraz. V katalogu nechybí ani méně obvyklá školení jako Digiskills, „Bitcoin pro neajťáky“ nebo i kreativní workshopy (společné malování, výroba adventních věnců apod.) a také návody, jak správně cvičit. 

K dalším firemním benefitům patří v Alze také možnost sportu a relaxu přímo na pracovišti, volná pracovní doba, home office, možnost výplaty části mzdy v Bitcoinech, stravenky, „WhateverDays“ nebo možnost pracovat napříč firmou na různých odděleních formou rotace.

Více informací o benefitech zde: https://www.alza.cz/zamestnanecke-benefity-art8199.htm 

O společnosti Alza.cz a.s.: 

Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2018, ve kterém Alza utržila 25 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (unikátní samoobslužné Prodejny budoucnosti, doručování do tzv. Alza HomeBoxu, platba a prodej BTC a LTC ve vlastních platebních automatech, nabídka elektromobilů on-line, zavedení unikátních služeb Třetinka, Zkušebka, výuka na VŠE, výrobky vlastní značky AlzaPower, expanze do Maďarska, Rakouska a další). Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti samoobslužných AlzaBoxů. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila 64 neziskových organizací. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde.