Mastercard: V Praze letos přespí rekordních 7,1 milionu zahraničních návštěvníků

Praha 12. září – Počet zahraničních návštěvníků, kteří stráví v Praze alespoň jednu noc, by měl v letošním roce dosáhnout rekordních 7,1 milionu. V porovnání s loňským rokem by to znamenalo nárůst o 6,4 procenta. Vyplývá to z aktuálního přehledu společnosti Mastercard nazvaného Global Destination Cities Index.

Nejnavštěvovanějším světovým městem je nadále thajský Bankgkok, ve kterém nejméně jednu noc loni strávilo 22,8 milionu lidí. Druhá v pořadí skončila Paříž s počtem 19,1 milionu těsně následovaná Londýnem. Londýn, Paříž a Bangkok drží první tři místa v různém pořadí už od roku 2010, přičemž Bangkok první příčku žebříčku dokázal obsadit šestkrát za posledních sedm let. Praha skončila v roce 2018 na 28. místě. 

Všechna města v první desítce dokázala v roce 2018 přilákat ze zahraničí více přenocujících návštěvníků než o rok dříve s výjimkou Londýna, který zaznamenal pokles téměř o čtyři procenta. Předpoklad pro rok 2019 ukazuje na všeobecný nárůst návštěvnosti, přičemž nejvýraznější růst se očekává v Tokiu. 

Deset nejnavštěvovanějších měst v roce 2018
Počet přenocujících zahraničních návštěvníků v 2018 Očekávání růstu v roce 2019 Průměrná délka pobytu Průměrná denní útrata (v USD)
Bangkok 22,78 milionu 3,34 % 4,8 noci 184
Paříž 19,10 milionu 2,24 % 2,5 noci 296
Londýn 19,09 milionu 3,47 % 5,8 noci 148
Dubaj 15,93 milionu 1,68 % 3,5 noci 553
Singapur 14,67 milionu 4,0 % 4,2 noci 272
Kuala Lumpur 13,79 milionu 9,87 % 5,7 noci 142
New York 13,60 milionu 2,94 % 7,9 noci 152
Istanbul 13,40 milionu 8,14 % 5,8 noci 106
Tokio 12,93 milionu 10,02 % 5,4 noci 196
Antalya 12,41 milionu 8,14 % 14 nocí 44
… 28. Praha 6,67 milionu 6,42 % 2,4 noci 162

V případě řazení podle průměrné útraty v amerických dolarech zaujímá první místo žebříčku Dubaj, kde návštěvníci průměrně utratí 533 dolarů denně. Druhé místo obhájila Mekka, která v minulém žebříčku mezi prvních deset měst pronikla poprvé. První trojku pak uzavírá Bangkok. V Praze návštěvníci v průměru loni denně utratili 162 dolarů, v přepočtu zhruba 3800 korun.

„V současném, stále těsněji propojeném světě je cestování velmi důležitou součástí našich soukromých i pracovních životů. Proto má pro nás tak zásadní význam mít co nejlepší představu o tom, jak může cestovní ruch destinacím prospívat a jaké problémy může přinášet. Díky tomu jsme schopni místním samosprávám poskytovat potřebné informace a řešení,” uvedl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku. 

Společnost Mastercard, v pozici klíčového technologického partnera celého oboru cestovního ruchu, poskytuje řešení, informace a poradenství na míru potřebám jednotlivých turistických destinací. Pod názvem City Possible navíc spustila celosvětovou iniciativu partnerství a spolupráce s městy, výzkumnými institucemi i soukromými organizacemi. Tato iniciativa si klade za cíl odhalovat potíže, s nimiž se jednotlivé destinace mohou potýkat, a poskytovat škálovatelná řešení v oblastech, jako je dostupnost online služeb či hospodářský rozvoj. 

Žebříček společnosti Mastercard Global Destination Cities Index na základě analýzy veřejně dostupných údajů o počtech návštěvníků a jejich útratách odráží oblíbenost 200 světových měst jako cílových destinací pro návštěvníky ze zahraničí. 

O společnosti Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v oblasti inteligentních, pohodlných a bezpečných plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti Mastercard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MastercardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.


Použitá metodologie

Žebříček Mastercard Global Destination Cities Index řadí 200 světových měst na základě údajů z výzkumů třetích stran a analýz společnosti Mastercard. Žebříček se sestavuje podle celkového počtu přenocujících zahraničních návštěvníků a podle jejich útraty v jednotlivých destinacích. Kromě údajů za rok 2018 žebříček rovněž obsahuje odhady vývoje počtu návštěvníků a jejich útraty pro další rok. Ke stanovení počtu přenocujících zahraničních návštěvníků a jejich útraty se používají veřejně dostupné údaje pro každou z 200 destinací zahrnutých do žebříčku. Předpovědi vycházejí z vážených průměrů předpovědí pro cestovní ruch na národní úrovni v kombinaci s reálnými daty za jednotlivé měsíce aktuálního roku až do měsíce předcházejícího vydání žebříčku. Žebříček destinací a související zpráva nevycházejí z objemů transakcí či transakčních dat společnosti Mastercard.

Reklamy