Auto s jednotkou Xmarton se zúčastnilo nejdelšího závodu planety – Mongol Rally

Praha, 27. září 2019 – Jakub Průša a Luboš Helcl se v těchto dnech vrátili do České republiky z Mongolska, kam dojeli v rámci nejdelšího závodu planety Mongol Rally. Závodníci projeli 13 států a urazili téměř 19 tisíc kilometrů. Fiat Panda s motorem o obsahu 999ccm vyrobený v roce 1988 byl osazen monitorovací jednotkou Xmarton, která umožnila sledování vozu v reálném čase. Společnost Xmarton je i jedním ze sponzorů letošního ročníku závodu, ve kterém musí každá posádka mimo jiné vybrat alespoň 1000 liber na charitativní účely.

2019-09-27 14_27_21-Xmarton.com.jpg

Přesně 18 929 kilometrů urazila dvojice závodníků Jakub Průša a Luboš Helcl v červeném Fiatu Panda (r.v. 1988) na cestě z České republiky do Ruska v rámci nejdelšího závodu Planety s názvem Mongol Rally. Cesta ze středočeské obce Bratronice (kde byl oficiální start závodu) do ruského Ulan Ude jim zabrala 345 hodin 48 minut a 47 sekund čistého času jízdy a Fiat panda s motorem o obsahu 999ccm spálil za celou cestu 1980 litrů paliva. Všechny tyto údaje včetně aktuální přesné polohy vozidla bylo možné zaznamenat díky jednotce Xmarton, která byla ve voze namontovaná.

Ředitel společnosti Xmarton Jan Pešek ke sponzoringu závodu říká: “Chtěli jsme si zejména ověřit, co naše jednotka vydrží. Extrémní výkyvy teplot mezi -20 a +60 stupni, výjimečně prašné prostředí a otřesy v těžkém terénu na cestě dlouhé skoro 19 tisíc kilometrů. To všechno naše jednotka zažila a bez jediného zaváhání celou cestu spolehlivě přenášela data. Myslím, že u pořadatelů jsme tímhle výkonem vzbudili celkem zájem. Pro příští ročník počítáme s osazením mnohem většího počtu startujících aut.” 

Závod odstartoval ze středočeské obce Bratronice 22. července. Česká posádka se do cíle v ruském Ulan Ude dostala 9. září přes 13 států Střední a Východní Evropy, Blízkého východu a Asie. Trasa nakonec české jezdce zavedla z České republiky přes Slovensko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Írán, Turkmenistán, Uzbekistán, Tádžikistán, Kyrgizstán, Kazachstán a Mongolsko až do Ruska.  

Jakub Průša k celému závodu říká: “Přesto, že pro nás byl celý závod extrémně namáhavý a čas na nějaký odpočinek absolutně nebyl, jel bych příští rok okamžitě znova. Bez nadsázky můžu říct, že to celé bylo skvělé a naprosto neuvěřitelné!”

„Pro mě byl závod určitou formou testu osobnosti. Každému kdo má ale chuť zkusit něco neotřelého, potkat skvělé lidi, navštívit zajímavá místa a v neposlední řadě si dopřát čas na který rozhodně nezapomene, bych Mongol Rally doporučil. O zážitky během těch šesti týdnů nebyla nouze.“ dodává druhý ze závodníků Luboš Helcl.

O závodu Mongol Rally:

Mongol Rally je nejdelší automobilový závod planety. Účastní se ho posádky s automobily o obsahu motoru do 1000ccm nebo motocykly s obsahem do 125ccm. Posádky jedou zcela na vlastní pěst trasou, kterou si samy zvolí. Neexistují žádné kontrolní body ani oficiální zajištění ze strany pořadatelů. Každá posádka musí navíc vybrat alespoň 1.000 liber na charitativní účely.   

Zájemci, kteří chtějí pomoci organizacím Člověk v tísni, Cool Earth, E-Nable a Fittle, kterým je letošní ročník Mongol Rally věnován, mohou stále přispívat na transparentní účet vedený u Fio Banky. 

O společnosti Xmarton:

Společnost Xmarton vznikla v roce 2016 s cílem usnadnit sdílení osobních aut bez nutnosti fyzického předávání klíčů. Jednotka, kterou Xmarton vyrábí, umožňuje propojení běžného automobilu s chytrým mobilním zařízením. Hlavní funkcí technického řešení od společnosti Xmarton je vytvoření digitálního autoklíče, se kterým lze provádět základní ovládání, odemykání a startování vozu pouze pomocí autorizovaného mobilního zařízení. Kromě těchto operací umožňuje Xmarton vedení elektronické knihy jízd, sledování vozidla v reálném čase nebo detekci jeho odtahu. Jednotka slouží také jako dodatečné zabezpečení automobilu – nezávislý imobilizér.

Řešení Xmartonu je v současné době nainstalováno téměř v 1 000 vozidlech různých značek a modelů vyrobených po roce 2002.  

 

Reklamy