Bezkontaktnímu placení kartami na festivalech dávají před hotovostí přednost dvě třetiny Čechů

Festivaly vycházejí návštěvníkům vstříc. Letošní Colours of Ostrava úspěšně prošly zatěžkávací zkouškou, během čtyř dnů přijaly na 27,5 tisíce plateb kartou.

    • 60 platebních terminálů 
    • Obrat přes platební terminály činil celkem 3,2 milionu korun

 

  • Průměrná transakce byla ve výši 113 korun

 

Letošní festivalová sezona se chýlí ke konci. Zatímco většina menších hudebních akcí zavedla platby prostřednictvím čipových náramků, u kterých je nutností zajistit nabití a distribuci, větší festivaly vsadily na osvědčené přijímání platebních karet. Tuto službu letos opět nabídly také Colours of Ostrava, tentokrát však s novou technologií a pod záštitou společnosti Mastercard.

Hlavním důvodem zavedení plateb kartou je zajištění pohodlí návštěvníků a také rychlost obsluhy u stánků. „Distribuovat náramky v takovém počtu by bylo logisticky náročné, proto jsme se rozhodli pro platební terminály,“ říká říká Robert Mazouch, provozní ředitel společnosti Global Payments, která zajišťovala platební terminály v průběhu trvání celé akce. Na Colours of Ostrava si přijímání karet vyzkoušeli už vloni, ale nevyhovovalo technické řešení, které nebylo stabilní. „V prostředí mohutných kovových konstrukcí v Dolní oblasti Vítkovic se totiž platební terminály nemohou kvůli rušení signálu spoléhat nejen na přístupové body WiFi sítě, ale ani na běžnou mobilní síť, která je navíc kvůli velké koncentraci lidí velmi vytížená,“ vysvětluje obchodní ředitel GiTy Jakub Rainisch. Letos proto dostaly přednost satelitní technologie. „Během čtyř dnů prošlo přes 60 našich terminálů přes 27 000 transakcí,“ doplňuje Mazouch. 

Češi si platbu kartou na festivalech oblíbili. „Bezkontaktnímu placení kartami na festivalech dávají před hotovostí přednost podle našich zjištění už dvě třetiny Čechů, neboť je pohodlné a rychlé a funguje bezpečně a spolehlivě. Návštěvníci také oceňují, že se mohou místo zdržování ve frontách víc věnovat zábavě a užívat si své oblíbené skupiny a interprety,“ uvedl ředitel obchodu a rozvoje Mastercard Martin Dolejš.

Už v roce 2017 začaly velké festivaly zavádět pro kontrolu vstupu a později také pro platby na stáncích čipové náramky, mezi nimi to byl třeba metalový Brutal Assault, Metronome Festival Prague či festival Let it Roll. Placení náramky výrazně zrychluje a zjednodušuje obsluhu u stánků především s občerstvením, a krátí tak fronty. Pro návštěvníky zase díky tomu odpadá nutnost mít u sebe hotovost, počítat peníze a střežit je před možnou ztrátou či zloději. Nevýhodou je zdlouhavé vracení předem nabitých peněz převodem na účet ve lhůtě většinou do 30 dnů.

Festivaly jsou u nás velmi populární, v průběhu sezony se jich u nás konají stovky. Nejde přitom pouze o hudební akce, hojně navštěvované jsou i slavnosti vína, piva a gastro festivaly. Všechny mají společné rysy: na jednom místě se sejde velké množství lidí, kteří uskuteční více menších nákupů u různých stánků. Zajistit bezproblémové platby kartou na podobných akcích vyžaduje kvalitní samostatnou síť. Na Colours of Ostrava jsme si ověřili, že dokážeme službu provozovat i v nesnadných podmínkách areálu Dolních Vítkovic ke spokojenosti všech zúčastněných a není pro nás problém zvládnout i větší akce,“ potvrdil obchodní ředitel GiTy Jakub Rainisch. V budoucnu by tak platby kartou mohly nabídnout i další velké festivaly.

Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je jednička v oblasti inteligentních, pohodlných a bezpečných plateb. Provozujeme nejrychlejší síť pro zpracování plateb, která propojuje spotřebitele, finanční instituce, obchodníky, vlády a podniky ve více než 210 zemích a teritoriích celého světa. Produkty a řešení společnosti Mastercard ještě více usnadňují, zabezpečují a zefektivňují každodenní obchodní činnosti – například nakupování, cestování, podnikání a hospodaření s financemi. Sledujte nás na Twitteru @MastercardNews, připojte se k diskusi na CashlessPioneers Blog a přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv v Engagement Bureau.

GiTy

Společnost GiTy, a.s. působí na českém trhu od roku 1990 a od té doby prošla významným technologickým vývojem. Své portfolio rozšířila od výstavby kabelážních systémů přes telekomunikační služby včetně satelitních až po dodávky bezpečnostních řešení. GiTy je zkušeným operátorem podnikových komunikačních služeb a dodavatelem řešení informačních a komunikačních technologií. Poskytuje služby a dodává řešení bezpečnosti a správy podnikových IP sítí. Díky své komplexní nabídce, nadčasovým a vysoce kvalitním komunikačním řešením buduje univerzální prostředí pro přenos dat, hlasu a obrazu.

Global Payments
Společnost Global Payments je největším poskytovatelem platebních služeb a technologií na světě. Působí ve 32 zemích v Severní Americe, Evropě, Asii, Oceánii a Brazílii. V České republice patří Global Payments mezi přední společnosti na trhu. Je exkluzivním dodavatelem platebních technologií pro Českou spořitelnu, avšak nabízí spolehlivá řešení bez ohledu na banku, u níž je vedený podnikatelský účet. V portfoliu společnosti najdete platební řešení pro drobné obchodníky, středně velké podnikatele i velké mezinárodní řetězce. Ve střední a východní Evropě má společnost 32 tisíc klientů s téměř 100 000 terminály. Kromě platebních terminálů poskytuje online platební brány a automatická řešení pro chytrá města a dopravu včetně doplňkových služeb pro podnikatele.

 

Reklamy