Aktivace partnerů Signal Festivalu se letos soustředí na pohodlí a zábavu návštěvníků

Sedmý ročník festivalu digitální a kreativní kultury Signal, který už neodmyslitelně patří k pražskému podzimu, rozsvítí v hlavním městě od 10. do 13. října 2019 dvě desítky míst. Tematicky se bude věnovat revoluci a společenským změnám, které se v České republice odehrály v roce 1989. I letos spolupracuje festival s partnery specifickou cestou. Netvoří konvenční spojení značek, ale snaží se s nimi oživit svůj program a přinést výhody návštěvníkům. Exkluzivním partnerem festivalu je nově ING banka, díky které budou mít návštěvníci festivalovou mapu v mobilní aplikaci zdarma a zároveň díky ní vznikne největší světelná instalace v historii akce. Hlavními partnery jsou pojišťovna Kooperativa, Mercedes-Benz a nově letecká společnost Emirates. Za jejich pomoci vznikají další tři světelné instalace.

Díky podpoře ING banky je možné společně s umělcem Jakubem Peškem realizovat instalaci s názvem Intensive reflections on modernity, největší instalaci v historii celého festivalu. Umělec pomocí laserů rozsvítí a rozhýbe prostor nad Vltavou o velikosti 180 000 m3 v oblasti Smetanova nábřeží. Jakub Pešek je light designer, vizuální umělec a scénograf, který dlouhodobě zkoumá možnosti práce se světlem ve vztahu k prostoru. Jeho instalace pro Signal Festival rozšiřuje abstraktní grafické vzory pomocí světla laseru a využívá pohyb, objem a rytmus. „ING využije unikátní možnosti zviditelnění značky za pomoci stejné laserové technologie a ve shodném uměleckém duchu, ve kterém je vytvořeno samotné dílo. Laser bude vždy v přestávce mezi spuštěním instalace vykreslovat mimo jiné část loga ING, konkrétně hlavu lva, v polygonových křivkách. Tento lev je symbolem propojujícím všechny aktivity naší společnosti v rámci Signal Festivalu,“ vysvětluje Nik van Dam, ředitel marketingu a digitálních kanálů, ING Česká republika.

Mimo zmiňovanou instalaci má ING banka pro každého návštěvníka dárek v podobě mapy ve festivalové aplikaci zdarma. „V minulosti byl pro festival prodej map velmi důležitým příjmem, letos díky finanční podpoře ING můžeme dát mapu všem návštěvníkům bez poplatku. Partner bude v rámci mobilní aplikace vidět prostřednictvím animace před vstupem do mapy. Zároveň jsme v návaznosti na toto téma realizovali inzertní co-brandovanou kampaň, která celou spolupráci umocňuje a je podpořena kampaní na sociálních sítích,“ dodává Daniel Ondrášek, Business Development Director festivalu.

Letošním nováčkem v sekci hlavních partnerů je letecká společnost Emirates, která historicky poprvé podpoří v České republice současné umění. Emirates je patronem projekce od italského studia ILLO na Lyčkově náměstí. Designové studio se zaměřením na motion design, ilustraci, scénografii a vizualizaci dat spolupracovalo v minulosti se společnostmi jako jsou Airbnb, Bloomberg, Snapchat či CNN. V rámci Signal Festivalu nechá studio ILLO diváky prostřednictvím videomappingu s názvem Ottantanove postupně procházet několika různými obdobími české historie, a to včetně rozpoznatelných a emocionálních momentů spojených se sametovou revolucí. „V přestávce mezi videomappingem budeme Emirates aktivovat prostřednictvím minutové projekce na budovu základní školy. Projekce vznikala téměř 10 měsíců pod taktovkou studia ILLO. Velmi hravou formou a v typickém vizuálním stylu umělců oslavuje revoluci v cestování a klíčové destinace Emirates,“ popisuje Daniel Ondrášek.

Další hlavní partner, pojišťovna Kooperativa, umožnila realizaci instalace s názvem a.r.r.c. ruského studia Dreamlaser v Galerii Kooperativy v budově Main Point Karlín – Centrály VIG ČR. Dreamlaser je multimediální studio z Nižného Novgorodu. Samotnou instalaci charakterizují slovy: Revoluce povstane z tebe. A jako aim (cíl), r jako reaction (reakce), r jako reflect (odrazit, ale i přemýšlet) a c jako chaos (chaos). To jsou čtyři fáze revoluce. Revoluce, která se odehrává uvnitř člověka samotného. Návštěvník projde těmito čtyřmi zónami, aniž by věděl, co na něj čeká hned za rohem. „Kooperativa je partnerem Signal Festivalu druhým rokem a opět úspěšně využíváme potenciál budovy, v níž sídlíme. V loňském roce se podařilo realizovat instalaci na fasádě a vyzdvihnout silný charakter naší budovy. Letos se podíváme do interiéru, do Galerie Kooperativy. Cílem letošní spolupráce je posílit povědomí o naší galerii, která je největší soukromou galerií u nás a která přes rok reprezentuje díla nejen ze sbírky Kooperativy formou různých výstav. Tyto výstavy jsou volně přístupné veřejnosti a jsou pro všechny zdarma,“ dodává Jindřich Skrip, marketingový ředitel Kooperativy. 

Již pátým rokem je partnerem festivalu Mercedes-Benz. Pod jeho záštitou vzniká partnerská světelná instalace na kostel sv. Cyrila a Metoděje na Karlínském náměstí, která s sebou nese výraznou viditelnost a zásah statisíců návštěvníků akce. Než se na kostele objeví videomapping, lidé budou mít možnost  vrátit se do dětských let, pustit si na fasádě kostela svého virtuálního „angličáka“, natáhnout setrvačník a sledovat, které překážky překoná a které ne. „Tato interaktivní projekce zapojuje diváky čekající na začátek uměleckého videomappingu. Tuto aktivaci jsme vyvinuli poprvé v roce 2017 a úspěšně ji opakujeme již po třetí ovšem s jiným narativem a v jiném vizuálním stylu. Využívá masové interakce a elegantního, citlivého brandingu,“ upřesňuje Daniel Ondrášek. „V minulosti jsme pracovali s palivovou částicí s cílem dostat ji do středu kostela – rozety, tehdy došlo k zážehu/vznícení motoru a na kostele začala vizuální exploze, se kterou se zároveň zobrazilo logo Mercedes-Benz. Aktivace je umocněna vystavenými vozy před kostelem, které se vždy po skončení videomappingu rozsvítí,“ dodává Razin Azab z Mercedes-Benz.

Sedmý ročník Signal Festivalu představí návštěvníkům 18 uměleckých instalací od tvůrců z České republiky i ze zahraničí. Světelné a site-specific instalace budou spolu s videomappingy k vidění na třech trasách, které povedou Malou Stranou, Starým Městem a Karlínem. Mezi nejvýraznější česká jména letošního ročníku patří architektka Eva Jiřičná a Čechoargentinec Federico Díaz. Festival digitální a kreativní kultury se uskuteční od čtvrtka 10. října do neděle 13. října. Slavnostní zahájení proběhne 10. října v 19 hodin na Smetanově nábřeží u nejrozsáhlejší instalace v historii festivalu od audiovizuálního umělce Jakuba Peška. 

___________________________________________________________________________

 

O Signal Festivalu

Festival digitální a kreativní kultury Signal Festival je největší kulturní událost v České republice, která díky jedinečnému propojení umění, městského prostoru a moderních technologií za svou šestiletou existenci přilákala do kulis Prahy více než 2,5 milionu diváků. Festival v sobě spojuje jedinečným způsobem vizuálně atraktivní díla s náročnými instalacemi mezinárodní kvality. Svou koncepcí tak oslovuje jak širokou, tak odbornou veřejnost. Díky podpoře nových uměleckých děl je Signal Festival respektovanou platformou i v mezinárodním měřítku a vyhledávaným místem pro seznámení se s nejnovějšími projekty oboru. Financování festivalu tvoří podpora dotačních programů, zejména Magistrátu hl. města Prahy, Ministerstva kultury a zapojených městských částí, dále partnerství s komerčními subjekty a výnosy z vedlejší činnosti festivalu. Za uplynulých šest ročníků se stal Signal Festival významným hybatelem kulturního dění v České republice. Z celkového počtu 140 instalací bylo 80 vytvořeno právě na míru Signal Festivalu, autory 49 z nich jsou čeští umělci. Signal Festival tak patří k nejvýraznějším producentům nového umění u nás. Na předchozích ročnících měli lidé šanci obdivovat umění tvůrců z více než 22 zemí světa, právem je tudíž považován za festival mezinárodní. 

  1. ročník Signal Festivalu proběhne od 10. do 13. října 2019.

Více informací na http://www.signalfestival.com

Facebook: http://www.facebook.com/SignalFestival

Instagram: http://www.instagram.com/signalfestival/

Poděkování:

Festival digitální a kreativní kultury Signal vzniká za laskavé podpory hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR, Ministerstva pro místní rozvoj ČR, městských částí Praha 1, Praha 8, Velvyslanectví SRN v ČR 

Exkluzivní partner: ING banka

Hlavní partner: Mercedes-Benz, Kooperativa, Emirates

Oficiální partneři: Czech Republic

Generální mediální partner: Česká televize

Hlavní mediální partneři: Český rozhlas, Aktuálně.cz, CineStar, JCDecaux, Reflex, Deník N

Mediální partneři: Deník, CzechDesign, I-Prague 

VIP partner: Forbes

Partneři: Epson, Pražské služby, Zátiší Group, THMP

Technický partner: ROBE, KOMA, ReBeam

Signal Calling partner: PrusaLab

Oficiální hotel: Meetme23

Oficiální pivo: Staropramen

Oficiální dopravce: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Oficiální dodavatel: Oficina, Mangoweb

Reklamy