Nápoj z Lidl kávomatů už ochutnal téměř každý obyvatel ČR

Bez kávy si mnozí nedokážou představit ráno. O to víc to platí na Mezinárodní den kávy, který připadá na dnešní den. O tom, že je tento životabudič mezi lidmi stále populární, svědčí i zájem o kávu z kávomatů v prodejnách Lidl, kterou ochutnal už téměř každý obyvatel ČR.

Arabica nebo Robusta, mletá, instantní, zrnková, nebo bez kofeinu. Sto lidí, sto chutí. Nejvíce lidí v prodejnách Lidl sáhne po mleté a instatní kávě, roste i prodej kávy zrnkové. V nabídce jsou zastoupeny také kávy s certifikáty UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance, nebo Bio. „Nejpozději do roku 2022 bude certifikovaných 50 % veškeré kávy v naší nabídce,“ upřesňuje mluvčí Zuzana Holá.

Fairtrade certifikát má také káva v kávomatech “Lidl to go”, které byly do prodejen Lidl postupně instalovány od listopadu roku 2016. Největší zájem je o Latte Machiatto a Capuccino. O tom, že si zákazníci čerstvě mletou kávu opravdu oblíbili, svědčí i odprodeje. Od spuštění prvního kávomatu ji ochutnal skoro každý obyvatel České republiky, neboť od té doby bylo prodáno více než deset milionů káv. Zákazníci si mohou vybrat celkem ze 16 druhů nápojů, které jsou připraveny ze speciální směsi zrnkové kávy pocházející z Etiopie, Kolumbie, Brazílie (Arabica) a Indie (Robusta). Populární je i možnost zakoupit si kávu do vlastního hrnku, kterou využívá stále více zákazníků. Za rok se tak ušetří až 600 000 kelímků. 

Právě nápoje z kávomatů a jejich obliba zvýšily i podíl Lidlu na celkové spotřebě prodaných fairtrade výrobků v ČR. Na výrobu produktů obsahujících fairtradovou kávu bylo v roce 2018 použito celkem 71 tun zelené kávy (hmotnost nepražené kávy), což oproti roku 2017 představuje nárůst o více než 340 %. Na pomyslném žebříčku nejvyužívanějších fairtradových komodit v Lidlu jsou pak kakaové boby, jejichž spotřeba v roce 2018 vzrostla o 200 % na 584 tun a které jsou zastoupeny ve většině čokolád z Lidlu. Nejvýraznější nárůst je ovšem podle údajů Fairtrade Česko a Slovensko u surové bavlny- více než 570 %. „Tento nárůst na celkem 134 tun surové bavlny nepřímo způsobilo zrušení prodeje igelitových tašek v roce 2017. Nabídku tašek jsme totiž mimo jiné rozšířili o bavlněné tašky s certifikátem Fairtrade,“ upřesňuje Holá.

Zboží označené certifikátem Fairtrade znamená výrobu s ohledem na životní prostředí. Zároveň poskytuje pěstitelům a pracovníkům ze zemí Afriky, Asie a Latinské Ameriky spravedlivější obchodní podmínky, dodržování lidských a pracovních práv a možnost uživit se vlastní prací za důstojných podmínek.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl otevřela prvních 14 prodejen v České republice v červnu 2003. V průběhu jejího působení na českém trhu rozšířila obchodní síť na 249 prodejen. Blízkost prodejen k zákazníkům a jednoduchost prodeje jsou základem úspěchu společnosti. Prodejny Lidl jsou specifické svou vysokou funkčností, účelovostí, příjemným a čistým prostředím. Jasné a přehledné rozdělení jednotlivých uliček umožňuje zákazníkovi rychlou a jednoduchou orientaci. Filosofie prodeje společnosti Lidl je založena na vlastních produktech prodávaných pod vlastními značkami. Veškerý sortiment zboží podléhá neustále přísné kontrole kvality a pouze dodavatelé, kteří tyto vysoké normy kvality splňují, mohou své zboží do Lidlu dodávat. Důležitou zárukou čerstvosti všech potravin je krátká dodací cesta a okamžitá překládka zboží. Společnost Lidl pro své zákazníky připravuje pravidelné tematické týdny. Kromě potravinářského sortimentu jsou v rámci těchto akcí nabízeny také potřeby pro domácnost, kancelář, sport, zábavu nebo kutilství. 

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

http://www.twitter.com/lidlcz

http://www.facebook.com/lidlcesko

http://www.instagram.com/lidlcz

http://www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

 

Reklamy
Označeno tagem