Každý druhý Čech nemá životní pojištění, třetina o něm uvažuje

Více než polovina (51 %) obyvatel České republiky nemá uzavřeno životní pojištění. Ukazují to aktuální údaje společnosti EMA data, která oslovila 1035 respondentů ve věku 21-61 let. Zhruba třetina z nich (29,7 %) ale o sjednání životního pojištění uvažuje. “Z našeho průzkumu vyplynulo, že téměř polovina (47,3 %) z těch, kteří o životním pojištění uvažují, by se obrátila přímo na pojišťovnu, čtvrtina (25 %) na finančního poradce a zbytek (27,7 %) by si pojištění sjednal online,” vysvětluje spoluzakladatel společnosti EMA data Martin Viktora.

Podle výzkumu společnosti EMA data má největší potenciál k posílení svého tržního postavení pojišťovna Allianz, druhá skončila společnost Metlife a na třetím místě pojišťovna Uniqa. Allianz jako svého favorita uvedlo výrazně více respondentů, než je její aktuální tržní podíl. Toto zjištění potvrzuje i průzkum provedený mezi zprostředkovateli. “Téměř 60 % zprostředkovatelů, kteří pojišťovnu Allianz nabízí, očekává růst vlastní osobní produkce v oblasti životního pojištění,” komentuje pozitivní sentiment trhu Martin Viktora.

Data pro manažerská rozhodnutí

EMA přináší finančnímu sektoru statistiky pro rozhodování postaveném na datech a faktech. Algoritmy EMA komplexně sledují preference spotřebitelů i zprostředkovatelů, vyhodnocují tvrdá transakční data a sledují i konkrétní prodejní praxi díky tajným nákupům (mystery shoppingu). „EMA je nástroj, který podstatně usnadňuje a zpřesňuje rozhodování ve finančním sektoru. Vyplňuje mezeru mezi tím, jak se dnes banky, pojišťovny a zprostředkovatelé rozhodují a co ve skutečnosti chtějí finanční poradci a klienti,“ vysvětluje Jiří Paták, spoluzakladatel EMA.

EMA se od prvního dne zabývá životním pojištěním a finišuje monitoring hypotečního trhu. „V rychlém sledu bude následovat trh neživotního pojištění, investic, úvěrů a další produkty,“ popisuje plány společnosti Martin Viktora.

O EMA

Exkluzivní Monitoring a Analýza finančního trhu. EMA poskytuje finančním institucím podklady pro učinění strategických rozhodnutí: průzkumy mezi spotřebiteli, průzkumy mezi distributory, analýzu transakčních dat, mystery shopping, reality testing a agregace dat z veřejných databází. Na základě pokročilých algoritmů a strojového učení data zpřesňuje a odhaluje nové trendy.

Společnost emadata.cz s.r.o. založil Jiří Paták, podnikatel v oblasti financí, realit a technologií, a Martin Viktora, zakladatel webu Poradci-sobě.cz a organizátor konferencí FINfest.

Reklamy