Vodafone ukazuje na českém trhu směr v udržitelnosti a podpoře nejen žen

1. listopadu 2019 – Na slavnostním galavečeru v prostorách pražského hotelu Hilton Prague Old Town zveřejnila platforma Byznys pro společnost výsledky 16. ročníku ocenění BpS TOP Odpovědná firma. Vodafone získal titul v hlavní strategické kategorii BpS TOP Odpovědná velká firma – Leader. A zároveň 1. místo v projektové kategorii Bps TOP Odpovědná firma pro ženy. Soutěž vyzdvihuje nejzajímavější aktivity a trendy na poli trvale udržitelného a odpovědného podnikání.

Nezávislá cena platformy Byznys pro společnost oceňuje malé, střední i velké firmy, které se dlouhodobě a strategicky věnují rozvoji udržitelnosti v podnikání, mají pozitivní přínos pro zaměstnance a společnost, snižují svůj dopad na životní prostředí a přinášejí inovativní řešení.  

Tato nejprestižnější soutěž odpovědného chování firem v tuzemsku se koná pod záštitou MPSV ČR, Poslanecké sněmovny PČR, Senátu PČR, Zastoupení Evropské komise v ČR a Svazu průmyslu 

a dopravy ČR.

New Deal for Europe: Vodafone se přidává k firmám, které chtějí měnit Evropu

Stále více firem investuje do programů a inovací a transformuje model svého podnikání. Soukromá sféra si totiž čím dál víc uvědomuje, že odpovědnost a udržitelnost se stávají klíčovými nejen pro zachování společnosti nebo životního prostředí, ale i pro přežití jejich vlastního podnikání.  Roste také počet firem, mezi nimi i Vodafone, které chtějí podporovat Evropu. Ta má dlouhodobou vizi a je ve světě lídrem, ať v inovacích, technologiích nebo v efektivitě spolupráce mezi sektory, a to vše se skutečným respektem k hodnotám sdíleným společnostmi evropských zemí a ke všem aspektům udržitelnosti. Tuto vizi vystihuje firemní celoevropská výzva k udržitelné budoucnosti

A New Deal for Europe: Towards a sustainable future in the world,, kterou do České republiky přinesla aliance Byznys pro společnost. Priority této výzvy prosazuje pomocí strategie #odpovedne2030.

„Už dávno neplatí, že soukromé nadnárodní firmy jsou jen hospodářskými aktéry, kteří státům přispívají do pokladen a rozhýbávají ekonomiku. Tato percepce u společnosti mizí a větší a zásadnější roli si uvědomují i samotné firmy. Proto jsme se ve Vodafonu společně s dalšími světovými značkami zapojili letos v květnu do New Deal for Europe. Iniciativa sdružuje firmy, které zaměstnávají miliony lidí a přes své dodavatelské řetězce další miliony, přes které šíří své vize 

a hodnoty,“ říká generální ředitel Vodofonu Petr Dvořák. A dodává: „Ve Vodafonu vnímáme, že globální svět je dnes do detailu propojený, a to hlavně díky technologiím. Jako telekomunikační 

a technologická korporace nabízíme lidem nástroje, aby mohli společensky, environmentálně  

a  ekonomicky prospívat. 

Vodafone vnímá své poslání ve společnosti a má dlouhodobou strategii udržitelného podnikání, kterou měří a reportuje už od roku 2015. Od stejného data se také zavázal k naplňování globálních Cílů udržitelného rozvoje (SDGs). Patří k lídrům v této oblasti na českém trhu, což ocenila porota v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku. Jako telekomunikační společnost závislá na energii se v rámci environmentálních témat zaměřuje hlavně na snižování uhlíkové stopy a energii z obnovitelných zdrojů. Už od roku 2011 tak nakupuje do svých sítí jen zelenou energii. Zároveň se prioritně věnuje i mladým lidem, které podporuje v získávání a rozvoji dovedností jak osobních, tak profesních. Třetím dlouhodobým pilířem udržitelnosti Vodafonu je zaměřený na rovnoprávnost 

a diverzitu, kam patří i podpora žen ve firmě a ve společnosti. 

Vodafone nejlepším zaměstnavatelem pro ženy

Cenu deníku E15 si Vodafone odnesl za podporu žen v práci a ve společnosti. 1.místo získal díky největší podpoře ve veřejném hlasování. Prostřednictvím různých programů přispívá k úspěšnému uplatnění žen v zaměstnání, jejich rovnému odměňování a ke sladění jejich kariéry s péčí o rodinu. Do roku 2020 chce mít ve vedení nejméně 30 % manažerek a podporuje i uplatnění žen nad 45 let. Pro ženy zavádí mnoho zajímavých interních vzdělávacích programů. Globální mateřská politika umožňuje maminkám po uplynutí půlroční mateřské dovolené využít zkrácené pracovní doby na 30 hodin týdně za stejných finančních podmínek, jako kdyby pracovaly na plný úvazek. Program Reconnect cílí na ženy po delší kariérní pauze a pomáhá jim znovu nastartovat kariéru, což je v kontextu dlouhých rodičovských dovolených v ČR problém, který se promítá do ekonomické situace žen a jejich pozdějšího důchodu. Vodafone také vnímá potřebu a nedostatek žen v technických oborech a proto organizuje kurzy pro středoškolačky, které si chtějí rozšířit vzdělání v oblasti IT a programování. Telekomunikační firma se nebojí ani citlivých témat jako je domácí násilí. V březnu 2019 zavedla interní program na podporu obětí domácího násilí a prostřednictvím Nadace Vodafone podporuje také spuštění první aplikace v ČR s názvem Bright Sky CZ, která má osobám v násilném vztahu a jejich okolí pomoci. 

O kulturu a atmosféru v práci se zajímají nejen zaměstnanci Vodafonu, ale i potenciální kandidáti. Chtějí pracovat u odpovědného zaměstnavatele. „Ve Vodafonu věříme, že díky naší firemní kultuře, která podporuje otevřenost a rozmanitost, získáme a udržíme ty nejtalentovanější zaměstnance. Rozmanité pracovní prostředí nám zároveň napomáhá lépe porozumět potřebám našich zákazníků, vytvářet služby a produkty, které jim budou lépe pasovat, ale i zvyšovat inovativnost a produktivitu týmu. Tato strategie rovných příležitostí a ohodnocení Vodafonu přináší také velmi vysokou angažovanost a spokojenost vlastních lidí – zaměstnanců,“  potvrzuje Carl Clarke, viceprezident 

pro lidské zdroje Vodafonu. 

Ze slavnostního galavečera si Vodafone odnesl i další ocenění: 3.místo v kategorii BpS TOP Odpovědná firma pomáhající okolí a BpS TOP Odpovědná firma v diverzitě. 

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje přes 1,5 milionu firemních SIM karet. Po integraci UPC Česká republika v červenci 2019 se Vodafone rozrostl o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace, která poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, půl milionu zákazníků kabelovou televizi a dvě stě tisícům uživatelů pevné telefonní služby.  Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností P3 communications. Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to 99 % českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a podporuje digitalizaci a diverzitu ve společnosti. Klade důraz na ochranu životního prostředí a využívá jen energii z obnovitelných zdrojů. Vodafone podporuje inovativní startupy a podnikatele v regionech. Zaměstnanci společnosti věnují ročně dobrovolnickým aktivitám více než 7500 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 13 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Více informací na www.vodafone.cz

 

Reklamy