Praha, 14. listopadu 2019 – Podle odhadů odborníka na dopravu z e-shopů Martina Jareše z Foxdeli můžete letošní dárky z internetu objednat nejpozději patnáctého až šestnáctého prosince, poté už přepravci nebudou garantovat doručení do Štědrého dne. Na vině je mimo jiné nízký počet kurýrů, se kterým se letos přepravci potýkají. Nejnáročnější období pak nastane kolem 3. a 4. prosince. Za kolaps začátkem měsíce přitom bude zčásti zodpovědný zvýšený počet objednávek, který tradičně provází masivní slevovou akci zvanou Black Friday. Ta letos připadá na 29. listopadu a pravděpodobně nepříznivě ovlivní celý následující týden.
“Počet zákazníků, kteří objednávají vánoční dárky online, se rok od roku zvyšuje. V letošním roce navíc na trhu chybí velké množství kurýrů, kteří objednávky rozvážejí. Proto je tento rok více než kdy jindy vhodné nakoupit včas, nenechávat vše až na poslední chvíli, ” tvrdí Martin Jareš, zakladatel a CEO nástroje Foxdeli, který e-shopům umožňuje mít celý proces doručení objednávek ve svých rukách a doručovat je se stejnou péčí jako v kamenném obchodě. “Pokud chcete mít dárky nakoupené online včas pod stromečkem, nakupujte ideálně nejpozději 15. 12., poté už může být s doručením problém a i přepravci samotní nemusí doručení do Vánoc garantovat,” vysvětluje Jareš.
Napilno budou mít přepravci také začátkem prosince. “Nejde jen o slevové šílenství okolo tzv. “černého pátku”, který u nás sice nedosahuje tak obrovských rozměrů jako například v USA, ale rok od roku přitahuje stále více tuzemských zákazníků. Statisticky je první týden v prosinci jednoduše nejvíce rušný, pravidelně v tomto období kolabuje Česká pošta i někteří další dopravci. I letos se dá očekávat podobný stav, zásilky se tedy proto mohou zpozdit,” vysvětluje Martin Jareš.
Zachrání vás poukaz či výdej na prodejně
Co tedy s pozdními nákupy, pokud se vám nechce mezi rozvášněné davy do obchodních center? “I pro nákupy po patnáctém prosinci se můžete spolehnout na online svět, akorát je zapotřebí vybrat způsob doručení bez přepravce. Jedním z nich je varianta dárkových poukazů, které si můžete vytisknout sami doma. Případně je možné využít služby výdeje přímo na prodejně či pobočce e-shopu. Pro samotný dárek už ovšem musíte zajít osobně,” radí Jareš.
Více o Foxdeli
Foxdeli otevírá e-shopům možnosti, které si dosud užívali jen ti největší hráči na trhu – správu všech dopravců z jednoho místa, personalizaci zákaznických e-mailů a SMS, a to i během doručování, a hladké řešení problémových objednávek. Služba nabízí nenápadný mezičlánek, který odvede pořádnou porci práce mezi e-shopy, přepravními službami a koncovými zákazníky. Již žádné notifikace bez loga e-shopu, již žádná „přepravština“.
Provozovatelé e-shopů mohou s Foxdeli snadno integrovat dopravce, které nabízejí svým zákazníkům, personalizovat veškerou komunikaci se svými zákazníky i poté, co objednávka opustí jejich sklad, a hladce řešit problémy s doručením. Koncoví zákazníci dostávají díky Foxdeli po celou dobu doručování objednávky srozumitelnou komunikaci bez logistických termínů a dopravci se mohou soustředit na to, co jim jde nejlépe – včasné doručení objednávky.
Za Foxdeli stojí tým Balíkonoše, který na trhu působí již od října 2013.