Fotografové mediální skupiny MAFRA získali šest ocenění v soutěži Czech Press Photo

Jubilejní, 25. ročník prestižní soutěže Czech Press Photo byl pro fotografy mediální skupiny MAFRA mimořádně úspěšný. Odnesli si celkem šest ocenění, z toho hned  dvakrát obsadili příčku nejvyšší. Michal Růžička získal první místo za snímek Déšť v Praze na Andělu v kategorii Každodenní život. V kategorii Člověk a životní prostředí patří první místo Petru Topičovi za sérii Ptačí hlídka a třetí místo Danu Maternovi za fotografie Kontroverzní lov holubů v Českém Brodě.  Petr Topič si ještě odnesl třetí místo za snímek Vláda ČR se seznamuje s kůrovcovou kalamitou v kategorii Lidé, o kterých se mluví. Ten samý fotograf už dříve získal Cenu Asociace profesionálních fotografů a firmy ERA za sérii Valašští čerti a démoni. Jan Zátorský pak získal třetí místo v kategorii Reportáž za zachycení u nás unikátní chasidské svatby.

Z nebe se valil déšť a lidé se po kotníky brodili ve vodě. „Zastavil jsem auto a šel fotit. V ten moment jsem si všiml řidičky, jak zápasí s výhybkou na pražském Andělu,“ popsal fotograf Michal Růžička z mediální skupiny MAFRA vznik snímku, který vyhrál v kategorii Každodenní život.

V kategorii Člověk a životní prostředí se porotě nejvíce líbila série snímků nazvaná Ptačí hlídka. Vznikla v říjnu na Červenohorském sedle v Jeseníkách, kde už desátým rokem probíhá odchyt a kroužkování ptáků. „Série se rodila nadvakrát. Pří první návštěvě byla mlha a foukalo, při druhé návštěvě svítilo slunce,“ uvedl ke vzniku série fotograf Petr Topič z mediální skupiny MAFRA.

Mezinárodní porotci letos hodnotili téměř 4 000 soutěžních snímků od 270 českých a slovenských autorů. Vítězné a další vybrané fotografie a videa z aktuálního ročníku Czech Press Photo je možné si prohlédnout až do konce ledna na Staroměstské radnici.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,4 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,1 milionu čtenářů, což představuje 58 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty. 

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.