Společnost NVIDIA dnes vydala Quake II RTX ve verzi 1.2, která přináší věrnější grafickou stránku v remasterované klasiky z roku 1997 s přidanými ray tracingovými efekty. Vycházejí také nové Game Ready ovladače pro Halo: Reach, které přidávají podporu funkce Image Sharpening do her využívajícíh rozhraní OpenGL a Vulkan.
Ještě lepší kvalita grafiky v Quake II RTX:
Quake II RTX 1.2 je nejnovější verzí remasteru slavné klasiky, za kterým stojí NVIDIA LightSpeed Studios. Přináší řadu novinek, které ještě prohloubí kvalitu vizuálních efektů.
Grafická vylepšení zahrnují:
- Update více než 400 textur pro zlepšení celkové obrazové kvality hry.
- Vylepšení se dočká i voda díky renderingu god rays pod vodou a jejich zobrazení také v odrazech a odlescích. To vše přispěje k vyšší míře realističnosti a detailnímu osvětlení okolí.
- Ray tracovaná grafika v reálném čase je zobrazována na bezpečnostních monitorech i dalších obrazovkách, což pomáhá k vytvoření detailnějších a realističtějších scén.
- Na vybraných površích jsou vykreslovány rekurzivní odrazy (odrazy viditelné v jiných odrazech), což pomůže vytvořit efekt zrcadlové síně.
- Vylepšeno je renderování skleněných ploch a také odrazů, odlesků na nich, stejně jako god rays procházejících sklem. Nově bude v nastavení nová volba umožňující další vylepšení vzhledu skla.
- Řada dalších změn k lepšímu dozná např. redukce šumu a další funkce. Grafická stránka hry se dočká mnoha vylepšení na všech úrovních a ve vybraných scénách bude jejich efekt opravdu značný.
Hráči, kteří již vlastní Quake II RTX na Steamu dostanou automaticky aktualizaci na v1.2. Update lze také stáhnout zde. Pro linuxovou verzi je k dispozici zde.
Game Ready ovladače pro Halo Reach.
Nové Game Ready ovladače společnosti NVIDIA jsou optimalizované pro Halo: Reach, první díl PC verze kompilace Halo: The Master Chief Collection. Přinášejí také podporu výše zmíněné aktualizace pro Quake II RTX.
Image Sharpening pro hry využívající OpenGL a Vulkan
NVIDIA Game Ready ovladače také často majitelům GPU GeForce přinášejí podporu nových funkcí. Aktuální verze přináší podporu Image Sharpening v NVIDIA Control Panel pro tituly, které využívají OpenGL a Vulkan. Image Sharpening vylepšuje čistotu a ostrost obrazu a umožňuje majitelům GPU GeForce snadný upsacaling a doostření. S nejnovějšími Game Ready si tuto funkci mohou hráči vychutnat již v téměř každé hře.
O Quake II RTX
Quake II RTX je první hrou na světě plně využívající path tracing. Jde o techniku ray tracingu unifikující všechny světelné efekty, mezi které patří stíny, odrazy, lom světla a další, do jediného ray-tracingového algoritmu. Díky tomu získává Quake II od id Software, jedna z nejpopulárnějších her na světě vydaná v roce 1997, úplně nový a svěží vzhled. Quake II RTX obsahuje první trojici úrovní pro jednoho hráče z oblíbené PC klasiky. Hráči, kteří již původní Quake II vlastní, si mohou vychutnat celou hru s podporou path tracingu včetně kooperativního i deathmatch módu hry pro více hráčů.
O ovladačích NVIDIA Game Ready
Game Ready ovladače jsou hráčům k dispozici v den vydání většiny hlavních titulů, nebo ještě před ním. Nabízejí optimalizaci pro co nejlepší výkon a ničím nerušený zážitek ze hraní. Všechny NVIDIA Game Ready ovladače nesou certifikaci Microsoft WHQL.
Doporučené odkazy:
Screenshoty z Quake II RTX v1.2 jsou dostupné na www.nvidia-press.com
Článek o Quake II RTX v1.2 s interaktivními screenshoty porovnávajícími efekt RTX v nové verzi: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/quake-ii-rtx-v1-2-update
Článek o Game Ready ovladačích pro Halo Reach: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/halo-reach-game-ready-driver
NVIDIA ovaldače ke stažení: https://www.nvidia.com/Download/Find.aspx
Quake II RTX na Steamu: https://store.steampowered.com/app/1089130/Quake_II_RTX/
Quake II RTX na GeForce.com: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/campaigns/quake-II-rtx/