iDNES Premium vstupuje do druhé fáze projektu: zpřístupňuje platební bránu

Mediální skupina MAFRA v polovině září spustila prémiovou nadstavbu svého největšího zpravodajského webu iDNES.cz. Od uvedení unikátního projektu iDNES Premium na trh, kdy nabídla exkluzivní obsah a jedinečné výhody zdarma, pouze na základě registrace, získala již bezmála 350 tisíc uživatelů. Nyní zpřístupňuje platební bránu – v prvním měsíci bude členství stát pouze 1 Kč, poté bude k dispozici za na trhu bezkonkurenčních 39 Kč měsíčně.

„Inspirovali jsme se zkušenostmi v zahraničí, ale za prémiovým obsahem jdeme vlastní cestou. I v mediálním byznysu platí, že pro správný produkt musí trh dozrát a naše v jistém smyslu průkopnické spojení exkluzivního obsahu a zprostředkování zážitků čtenářům, je zatím v úvodní fázi. Uvědomujeme si, že nás, stejně jako další vydavatele, čeká ještě dlouhá cesta, než se digitální předplatné stane na trhu standardem,“ říká Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a.s.

Od zářijového spuštění produktu iDNES Premium už si uživatelé stihli přečíst 23 milionů prémiových článků, 32 tisíckrát prolistovat některý z nabídnutých digitálních titulů, poslechnout si 20 tisíc audioknih, zhlédnout 33 tisíc filmů online a nakoupit 15 tisíc vstupenek na vybrané koncerty a kulturní akce v předprodejích nebo za zvýhodněných podmínek.

„Úvodní čísla k projektu iDNES Premium jsou pro nás motivující. Ještě důležitější než celkové číslo pro nás ale je, že čtenáři v exkluzivním obsahu vidí přidanou hodnotu a k prémiovým článkům a výhodám se pravidelně vracejí,“ dodává Štěpán Košík.

S koncem listopadu končí zkušební období první fáze projektu. Registrovaní uživatelé nepřejdou do placeného režimu automaticky. Ti, kteří se rozhodnou produkt iDNES Premium nadále využívat, zaplatí za členství v prvním měsíci pouhou 1 Kč a poté na trhu bezkonkurenčních 39 korun měsíčně.

Vzhledem k velkému zájmu o iDNES Premium se mediální skupina MAFRA rozhodla zpřístupnit platební bránu už dnes a uživatele, kteří si do konce prosince zařídí placené členství, odměnit kromě zajímavého čtení také mimořádnými výhodami navíc. 

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,4 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,1 milionu čtenářů, což představuje 58 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.

Po akvizici vydavatelství Bauer Media skupina navíc významně rozšířila své produktové portfolio zejména v oblasti kvalitních lifestylových časopisů, titulů pro ženy a další segmenty. 

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.