Změny v komunikaci automobilky Hyundai

Komunikace společnosti Hyundai se v posledním roce výrazně změnila. Můžou za to především personální změny v nejvyšším managementu. Kromě úplného zastavení reklam vymezujících se vůči konkurenci přešla automobilka k otevřené komunikaci zaměřené především na budování pozitivních emocí.

Nově jsou kampaně automobilky daleko více imagové, čímž společnost oslovuje také mladší cílovou skupinu. Na první pohled jsou znatelné proměny v reklamních spotech, které jsou nyní zaměřeny především na individualitu značky, přednosti vozů a nadstandardní benefity, které získá každý zákazník s novým vozem.

Jana Sekeráková, marketingová ředitelka společnosti Hyundai Motor Czech, k tomu říká: „Nově klademe velký důraz na budování brandu. Prostřednictvím reklamních kampaní se soustředíme na vytváření pozitivních emocí a jasný positioning, který naší značce doposud chyběl.“

Příkladem může být kampaň „Kráčíme vpřed“, která promítá příběh dělníka, který stál za zrodem, dnes již celosvětové, značky Hyundai. Celý příběh je možné si přečíst zde: https://www.hyundai.cz/kracimevpred.

Hyundai se zaměřuje také na aktivaci dosavadních sponzorských aktivit, a to jak v kulturní, CSR, tak sportovní sféře. „Pouhé logo na propagačních materiálech nestačí. Cílem je využívat nestandardní formáty a nové způsoby komunikace, která je interaktivní a cílovou skupinu pobaví,“ dodává Jana Sekeráková. 

Hyundai dále rozšiřuje svou působnost a účastní se eventů, kterých se doposud značka neúčastnila.  Příkladem může být Mistrovství ČR v počítačových hrách, kde byl Hyundai generálním partnerem. „Zasáhnout mladší publikum je v dnešní době stále obtížnější, jelikož nesleduje televizi, nečte tištěná média a rovněž má v online prostředí velmi specifické chování. Kromě YouTube však neustále nabývá na popularitě gaming, a proto jsme se rozhodli mistrovství podpořit,“ komentuje Jana a dodává „pro oslovení mladší cílové skupiny je velmi důležitá komunikace na sociálních sítích, kde pouhá přítomnost nestačí. Naším cílem je hovořit jazykem sociálních sítí a využívat nestandardní přístupy jako např. triková videa, která jsme komunikovali jak na sociálních sítích, tak v online.“

Triková videa můžete zhlédnout zde:

Pro Hyundai jsou na prvním místě zákazníci, a proto letos uvedl soutěž o SUV Hyundai Tucson v limitované zimní edici IceBreaker a každý, kdo se tak zapojil do soutěže, mohl vyhrát vůz zcela zdarma. Toto speciální poděkování bylo vyhlášeno v rámci důležitého milníku značky, a to vyrobení miliontého kusu modelu Tucson v nošovickém výrobním závodě. 

Komunikace značky Hyundai je pod novým vedením celkově více otevřená a rozhodla se zásadněji zasahovat do dění v automobilovém průmyslu. Příkladem může být členství ve Svazu dovozců automobilů nebo participace na nových eventech, což automobilce nově přináší možnost se setkávat také se zástupci ostatních značek a dalšími představiteli českého automobilového průmyslu. Jedním z klíčových témat, kterým se v rámci SDA Hyundai věnuje, je oblast čisté mobility. Obnoveny byly také vztahy se všemi českými mediálními domy a výrazně se zlepšila také komunikace s výrobním závodem v Nošovicích u Frýdku-Místku.