Lime s BESIPem a Policií ČR završily letošní kampaň zaměřenou na bezpečnost

Praha 3. prosince 2019: Společnost Lime letos odstartovala ve spolupráci s BESIPem a Policií ČR dlouhodobou edukativní kampaň zaměřenou na bezpečnost uživatelů koloběžek i všech ostatních účastníků silničního provozu. Kampaň zahrnovala outdoorové edukativní akce, osvětu samotných uživatelů v provozu i distribuci edukativních materiálů a samolepek. Lime spolupracuje s klíčovými subjekty z oblasti bezpečnosti silničního provozu dlouhodobě a již nyní jsou plánovány další akce pro příští rok.

Pro Lime je naprostou prioritou bezpečnost našich uživatelů i všech ostatních účastníků silničního provozu. Zároveň si uvědomujeme svou zodpovědnost v rámci rozvoje e-mobility v Česku a chceme tedy dělat maximum pro to, abychom lidi seznamovali se zásadami bezpečného a ohleduplného používání koloběžek, ať už jsou to koloběžky sdílené, nebo soukromé. S tím je samozřejmě spojena i osvěta mezi žáky, kteří naše koloběžky kvůli věkové hranici nemohou v reálném provozu využívat,“ komentuje spuštění kampaně Ondřej Široký, provozní manažer společnosti Lime, a dodává: „Rychlý nástup mikromobility coby rychlého a ekologického způsobu přepravy po městě s sebou nese řadu výzev a my se k nim chceme stavět čelem.”

Outdoorové edukativní akce

První zastávkou v rámci dlouhodobé spolupráce Limu s BESIPem a Policií ČR byla celodenní letní akce ve Žlutých lázních. Lime zde seznamoval veřejnost se zásadami bezpečné jízdy i s pravidly správného parkování. Návštěvníci si na místě mohli jízdu na koloběžce vyzkoušet pod dohledem zkušených instruktorů a projet si tréninkové hřiště plné simulovaných nástrah.

Další velkou společnou akcí byl zářijový Týden hrdinů a navazující Dny IZS, pro které byl speciálně vyvinut unikátní cvičební polygon, na němž si žáci základních a středních škol mohli projet simulované rizikové situace, které je mohou při jízdě na koloběžce i či na kole v městském provozu potkat. V listopadu následovala osvětová akce v rámci veletrhu e-SALON, která byla zaměřena na bezpečnost uživatelů elektrických dopravních prostředků.

Lime se spolu s organizací BESIP a Policií ČR v rámci konceptu společné osvětové kampaně zúčastnil akcí, které v součtu navštívilo zhruba 30 000 lidí. V průběhu nich Lime výměnou za závazek jízdy s respektem rozdal přes 500 helem, které měl pro tyto účely vyčleněny. 

Edukace v reálném městském provozu 

Lime spolu s Policií ČR a BESIPem vytvořil řadu společných edukativních materiálů. Již na začátku sezony vznikl materiál s názvem Sedmero zásad bezpečné jízdy na koloběžce a spolu s ním i informativně-edukativní leták ve třech jazykových mutacích, který budou mít k dispozici policisté při napomínání neukázněných uživatelů koloběžek ve městě. Lime rovněž všechny koloběžky ve městě vybavil novými samolepkami, které výstižným heslem „NEJEZDI PO CHODNÍKU, JEZDI BEZPEČNĚ“ a kontaktními informacemi uživatele nutí k zamyšlení ohledně stylu jejich jízdy. Vážnost tohoto apelu zdůrazňují loga PČR a BESIP, která jsou na samolepce rovněž umístěna.

Ambasador bezpečné jízdy a obsah pro sociální sítě

Lime v rámci první outdoorové akce ve Žlutých lázních představil ambasadora bezpečné jízdy, Martina Nogola, dvojnásobného mistra světa a jedenáctinásobného mistra Evropy ve freestyle scooteringu, který návštěvníkům rozdal prvních 200 helem. Z této akce bylo rovněž pořízeno video, ve kterém vedle Martina Nogola vystupují i mjr. Bc. Ondřej Penc z Oddělení tisku a prevence Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy a Jiří Polomis, krajský koordinátor BESIPu pro hl. m. Prahu, a uživatele informují o zásadách ohleduplné a bezpečné jízdy. Video je umístěno na facebookovém profilu BESIP a na YouTube kanálu společnosti Lime.

„Každý uživatel nějakého sportovního náčiní, ať už je to koloběžka nebo kolo, by si měl uvědomit, že je účastníkem silničního provozu, a jako takový by se měl chovat. Je potřeba, aby dodržoval pravidla nejen pro to, že jsou, ale proto, že mu pomáhají ochránit jeho život a zdraví. Dále je potřeba si uvědomit, že vzájemná spolupráce účastníků je důležitá k tomu, aby se nic zlého nestalo,“ popisuje mjr. Bc. Ondřej Penc z Oddělení tisku a prevence Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy.

O společnosti Lime:

Lime je součástí městského života v Evropě. Od Paříže, přes Vídeň, Berlín a Prahu až po Budapešť způsobuje revoluci v městské přepravě a díky udržitelným prostředkům přepravy sbližuje lidi s jejich okolím. Společnost úzce spolupracuje s komunitami i zástupci měst v Evropě, aby vytvořila novou kulturu sdílené přepravy a poskytla řešení pro výzvy spojené se životem ve městě. Lime je aktivní již ve více než 50 městech, ve 20 evropských zemích a globálně společnost přináší chytrou mobilitu do více než 120 měst napříč 5 kontinenty. Uživatelé Limu mají aktuálně na kontě více něž 100 milionů jízd.

Více na www.li.me.

Označeno tagem