Rušení nelegálních streamovacích serverů s filmy a seriály má aktuálně dopad na 17 % internetových uživatelů

Před několika týdny ukončily provoz některé streamovací servery, které nelegálně nabízely filmy a seriály zdarma. Stalo se tak po žalobě Aliance pro kreativitu a zábavu, která sdružuje hollywoodská studia nebo služby jako Netflix či Amazon. Vynucené ukončení provozu zasáhlo i některé české servery, kde mohli diváci sledovat videoobsah s českými titulky. Jak se toto omezení reálně dotýká českých internetových uživatelů, jsme zjišťovali v jednom z našich nejnovějších výzkumů. Odpovídala na něj pětistovka respondentů z internetové populace starší 15 let z Českého národního panelu. Autorem výzkumu je agentura Nielsen Admosphere.

Informace o aktuálním rušení streamovacích serverů s nelegálním videoobsahem zaregistrovaly bezmála dvě pětiny dotázaných, přičemž 20 % toto téma zároveň zajímá a 19 % ne. Asi nepřekvapí, že nejvíce tato informace zajímala nejmladší generaci internetových uživatelů (15–34 let), která je obecně velmi aktivní online. 

Zajímavostí však je, že 17 % dotázaných informace o rušení serverů nezachytilo, přitom je ale toto téma zajímá.

Mezi respondenty výzkumu je dále jen necelá pětina těch, které rušení provozu českých serverů nějak ovlivnilo – a mezi nimi opět převažují nejmladší respondenti. Na otázku, jaké konkrétní důsledky pro tyto uživatele nastalá situace má, nejčastěji odpovídali, že si našli či najdou jiný neplacený stream pro filmy a seriály, ale také že stahují nebo budou stahovat videoobsah zdarma do svého zařízení. Více než poloviny respondentů výzkumu se však rušení seriálových serverů nedotýká vůbec. 29 % pak prozatím neví, zda je změna nějak ovlivní.

Společnost Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je výzkumnou agenturou s širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti marketingových a mediálních výzkumů, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je elektronické měření sledovanosti televize metodou TV metrů. Pro elektronické měření médií vyvíjí vlastní technologie pod značkou SimMetry™. Věnuje se i monitoringu reklamy, marketingovému výzkumu (online průzkumy, CAWI, CATI průzkumy…) a analýze dat a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury se zázemím mezinárodní výzkumné společnosti Nielsen.

Součástí skupiny Nielsen Admosphere je i společnost Adwind Software, která vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.

Český národní panel (www.ceskynarodnipanel.cz) je jedním z největších výzkumných panelů v Česku, na Slovensku (Slovenský národný panel – SNaP), v Polsku, v Maďarsku a v Bulharsku. Jeho spoluvlastníkem je výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Panel slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci. Disponuje početnou skupinou 50 000 respondentů v České republice, 25 000 respondentů na Slovensku, 17 000 v Polsku a 10 000 v Maďarsku.