Arnold 6 od společnosti Autodesk dostává podporu akcelerace pomocí GPU NVIDIA RTX

Nejnovější verze Maya 2020 a Arnold 6 dostávají funkce akcelerované pomocí RTX, jako interaktivní renderování v reálném čase umělcům a designérům po celém světě.

Na kvalitu obsahu jsou kladeny stále vyšší nároky a prostor pro realizaci se často zkracuje. Pro výtvarníky, studia i další tvůrce je proto důležité přehodnotit a změnit zažité pracovní postupy.

Společnost Autodesk oznámila vydání Maya 2020 a Arnold 6 schopných využít akcelerací pomocí GPU. Uživatelé těchto aplikací díky tomu budou mít k dispozici rychlé a interaktivní prostředí nutné pro rychlejší iteraci projektů. Zrychlí tak proces schvalování a snáze stihnou zadané termíny.

Arnold 6 nyní může využít GPU NVIDIA RTX a RTX Server během celé produkce od sestavení prvního náhledu po renderování konečných snímků.

Společnost NVIDIA dnes vydala nové ovladače NVIDIA Studio, které nabízejí nejnovější optimalizace a podporu pro kreativce přecházející na Maya 2020 a Arnold 6.

„Na optimalizaci Arnold GPU jsme úzce spolupracovali se společností NVIDIA, abychom zajistili spolehlivý běh na nejnovějších RTX GPU a RTX Server. Těšíme se, až se tento update dostane k našim stávajícím i novým zákazníkům,“ říká Chris Vienneau, seniorní ředitel divize Media & Entertainment Products ve společnosti Autodesk.

Design pro budoucnost s RTX

GPU NVIDIA RTX, jako ty, které lze najít např. v PC a pracovních stanicích označených RTX Studio nebo NVIDIA T4 serverech, pohánějí v Maya 2020 a Arnold 6 nové funkce. Ať už uživatelé pracují na notebooku, pracovní stanici, využívají cloud nebo datové centrum, NVIDIA poskytuje komplexní sadu nástrojů, které vyjdou vstříc jejich stále rostoucím nárokům.

Autodesk postavil Arnold GPU na NVIDIA OptiX frameworku, aby mohl na GPU NVIDIA RTX využít RT jádra pro ray tracing a Tensor jádra pro redukci šumu. NVIDIA RTX umožňuje interaktivní renderování v reálném čase společně s masivním zrychlením dávkového vykreslování a také vykreslování finálních framů.

S novými aktualizacemi je renderování při využití GPU NVIDIA RTX několikanásobně rychlejší, než typický renderovací server osazený dvěma CPU.

„Rychlost a interaktivita jsou nyní v kreativním procesu důležitější než kdy před tím,“ říká Vienneau. „Arnold 6 nabízí nárůst výkonu, který umožní odlehčit procesu renderování při zachování stejné kvality, pro jakou jsou známá vykreslování pomocí CPU.“

Umělci při využití RTX GPU s Arnold 6 od Autodesku ocení především novou interaktivitu a aktuálně nedostižné rychlosti renderování. Mezi hlavní přednosti patří:

  • Unifikovaný renderer, který umožňuje jednoduše přepínat mezi vykreslováním pomocí CPU a GPU.
  • Podpora pro OSL, OpenVDB svazků, on-demand nahrávání textur, většinu LPE, světel, shaderů a všechny kamery.
  • Nové USD komponenty jako hydra render delegate, Arnold USD procedural a USD schémata a propriety pro uzly Arnoldu, které lze nyní stáhnout na GitHub.
  • Řada vylepšení výkonu k dosažení vyšší efektivity, včetně rychlejšího ohybu subdivizí, vylepšení Physical Sky shaderu a dielektrického vícenásobného rozptylu mikrofacetu.

S NVIDIA RTX získává Autodesk Maya 2020 nové funkce akcelerované pomocí GPU, mezi něž patří:

  • Nový deformer Proximity Wrap, který nabídne lepší využití paměti a značný nárůst výkonu v pracovním procesu.
  • Vylepšení podpory Smooth Mesh Preview, které nyní využívá méně paměti a spouští preview na GPU, když je to možné. To je užitečné zejména při práci se zahuštěnými scénami plnými objektů, které rychle zaplní paměť.
  • Autodesk Arnold 6, který je nyní možné využít k produkčnímu renderování na GPU.

NVIDIA GPU také v Maya 2020 vylepšují schopnost cachování při modelování, stínování a renderování a umožňují rychlejší produkci fotorealistických výsledků ve viewportu. Nástroje pro sestavení scény a cachovací procesy využívají síly GPU NVIDIA k rychlému nahrávání prostředí, charakterů a komplexních soustav při zachování interaktivity.

NVIDIA RTX Studio notebooky, stolní PC a přenosné i stolní pracovní stanice jsou navrženy podle požadavků tvůrců po celém světě na výkon a spolehlivost. Dosahují toho díky pečlivě vybraným hardwarovým i softwarovým specifikacím a také nejnovějším ovladačům NVIDIA Studio z tohoto týdne s optimalizacemi a podporou pro Maya, Arnold a další aplikace.

Pro digitální umělce nebo studia s potřebou pracovat na větších a komplexnějších scénách nebo vyžadující robustnější zabezpečení, servis, softwarové certifikace a možnosti správy IT jsou připraveny pracovní stanice NVIDIA Quadro RTX Servery.

Poskytují hardware na podnikové úrovni a sadu software. Pro virtualizovanou produkci a studio v cloudu je možné využít technologii virtuálních NVIDIA GPU.

Autodesk Maya 2020 a Arnold 6 rozšiřují stále rostou seznam aplikací podporujících akceleraci pomocí RTX, které profesionálům pomáhají transformovat profesionální pracovní postupy.