Dlouhodobé působení hluku může způsobit nespavost i vysoký krevní tlak

Všudypřítomný hluk je jednou z největších bolestí moderního života ve městech. Nekonečný automobilový provoz, davy lidí a spousta dalších hluků jsou vysokou daní, kterou platíme za výhody městského života a pohodlí. Přitom třeba hluk z dopravy má na psychiku člověka významný dopad, způsobuje pocit únavy, deprese, rozmrzelost, agresivitu či zhoršení paměti. Důsledkem může být i celkové snížení výkonnosti. Jak je to s dalšími zvuky a jak se proti nim bránit?

Vliv hluku na náš sluch a zdraví

Lidi, kteří se vystavují dlouhodobě hluku by měli být na pozoru. Může to totiž způsobit vysoký krevní tlak, poškození srdce nebo nespavost. Dlouhodobé působení hluku nad 130 decibelů, pro představu tento zvuk vydává třeba motor letadla při startu, může způsobit trvalé poškození sluchu. Nemusíme ale chodit do extrémů. Už při intenzitě hluku 70 decibelů, což je zhruba síla, kterou hlučí hlavní silnice, dochází ke stejnému poškození, pokud se hluku člověk vystavujete dlouhodobě. 

Ochrana je důležitá, pomohou i sluchátka

Vyvarovat se hlučným místům je asi nejsnadnější, ne vždy je to ale možné. Pokud se člověk dlouhodobě pohybuje v hlučném prostředí, měl by uším občas dopřát ticho nebo ještě lépe třeba lehké šumění lesa, které podle odborníků na uči působí jako balzám. Pokud si takový komfort nemůžete dovolit, dopřejte si pro pohyb ve městě i jinde alespoň kvalitní sluchátka. Společnost Huawei analyzovala data a signály hluku v mnoha scénářích, které následně klasifikovala a charakterizovala. Na základě sesbíraných dat pak Huawei optimalizoval parametry a algoritmy svých zařízení tak, aby uživatelé mohli využívat optimální výkon potlačující šum v každodenním životě, ať už se nacházejí v letadle, metru, kanceláři nebo kavárně. 

Míra hluku v EU:

  • Přibližně 40 % Evropanů je vystaveno hluku takové intenzity, která může poškodit zdraví.
  • Až sto milionů obyvatel EU je vystaveno nadlimitnímu hluku s intenzitou přesahující 65 decibelů.
  • V Evropě je dlouhodobý vliv hluku z dopravy příčinou přibližně tří procent všech úmrtí na srdeční selhání.

Zdroj: Evropská komise

Telefonáty bez šumů a křišťálově čistá hudba

Huawei FreeBuds 3 jsou první TWS (True Wireless Stereo) otevřená sluchátka, která podporují nejen redukci šumu při hovoru, ale zároveň i přesné aktivní potlačení hluku v reálném čase. Dvojitým ťuknutím na levé sluchátko zapnete nebo vypnete funkci ANC (Active Noise-Cancelling) a budete si moci vychutnat křišťálově čistou hudbu kdekoliv, ať už jste v přeplněném metru nebo v hlučné restauraci. Aby společnost Huawei zajistila co nejlepší zážitek z poslechu, vyvinula čip Kirin A1. Díky němu dokáží nejnovější bezdrátová sluchátka Huawei FreeBuds 3 efektivně snižovat šum okolí a umožňuje uživatelům vychutnat si jasný zvukový zážitek, a to i v hlučném prostředí.

Ať už jste den co den vystavení hluku sbíječek, autoalarmů, křičících dětí v hlučném davu nebo nepříjemným zvukům z dopravy, je důležité svůj sluch chránit a občas mu dopřát odpočinek. Sluch máme totiž jen jeden a pokud dojde k jeho poškození, regenerace je velmi obtížná a často bohužel i nemožná.
– – –

Informace o produktech Huawei naleznete na https://consumer.huawei.com/cz

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:
Facebook – CZ/SK: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/
YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk
Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK

O Huawei Consumer Business Group
Produkty a služby Huawei jsou dostupné ve více než 170 zemích a využívá je třetina světové populace. V roce 2018 se společnost umístila na 2. místě v dodávkách chytrých mobilních telefonů. Patnáct R&D (výzkumných a vývojových) center bylo založeno v USA, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Huawei Consumer BG je jednou ze tří business divizí společnosti a soustřeďuje se na smartphony, PC a tablety, wearables a cloudové služby apod. Globální síť Huawei je postavena na 20 letech bohatých zkušeností v telekomunikačním průmyslu a jejím cílem je přinášet nejnovější technologie spotřebitelům na celém světě.