Rekordní obraty e-shopu dosáhly až 1,2 miliardy za den. Nyní poroste zájem o osobní odběry

Praha, 17. prosince 2019 – V pondělí 16. prosince vyvrcholily prodeje internetových obchodů, když obraty dosáhly přibližně 1,2 miliardy korun. Zákazníci mohou v e-shopech objednávat vánoční dárky prakticky až do Štědrého dne, garance doručení mimo prodejny či výdejny ale budou pomalu končit. Od středečních objednávek tak doporučuje Asociace pro elektronickou komerci (APEK) upřednostnit osobní odběr před dodáním balíčku na konkrétní adresu.

Ani letos se růst internetových prodejů nezastavuje a tak e-shopy dosahují rekordních výsledků. Podle předpokladů byly nejúspěšnější dny prodejů pondělky – 9. a 16. prosince. V obou případech se obraty on-line obchodů pohybovaly okolo 1,2 miliardy korun,“ uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Přestože rekordní dny tak mají e-shopy za sebou, lze očekávat vysoké hodnoty prodejů také v úterý 17. a středu 18. prosince. To jsou ve většině případů poslední dny, během kterých budou internetové obchody ve spolupráci s dopravci zajistit dodání zboží (skladem) na určenou adresu. V dalších dnech už budou kupující muset volit způsob dodání do Vánoc pozorně. Volit budou moci z expresní dopravy, vlastní dopravy e-shopů a především osobního odběru ve výdejnách a prodejnách obchodníků.

 „Před začátkem vánočních nákupů plánovali Češi využívat osobní odběry zboží z e-shopů intenzivně. Nejvíce ovšem na externích výdejních místech, které se chystalo nejčastěji využít až 40 % nakupujících. Tento trend sledujeme dlouhodobě, od roku 2014 roste zájem o vyzvednutí zboží zákazníkem průběžně. Vzhledem k tomu, že e-shopy i dopravci v uplynulých letech razantně rozšířili nabídku odběrných míst, mají nakupující k dispozici širokou síť, na kterých mohou své balíčky převzít,“ uvedl Jan Vetyška a dále doplnil: „Naopak zájem o doručování zboží domů před Vánoci za posledních pět let klesá. Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že jej nejvíce preferuje 38 % kupujících. Jako nejčastější způsob dodání pak plánovalo 11 % zákazníků jak do práce, tak do výdejny obchodníka.

Závěrem je třeba zdůraznit, aby nakupující v e-shopech pozorně sledovali informace o skladové dostupnosti vybraného zboží a možnostech obchodníka jej předat dopravci. V případě nejistoty je pak vhodné kontaktovat zákaznickou linku internetového obchodu a společně s prodávajícím zvolit nejlepší způsob dodání zboží tak, aby dorazilo včas pod stromeček.

http://www.apek.cz/

O APEKu

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než 550 firem, podnikatelů a odborníků
v oboru elektronického obchodu. Cílem Asociace je soustavně podporovat rozvoj elektronického obchodování v České republice. Více informací na http://www.apek.cz.   

Označeno tagem