Mladí lidé se při nákupech rozhodují podle kvality a ceny, zdali jde o český produkt příliš neřeší

Značky nejsou pro mladé důležité tak jako slevy, muže zajímají moderní produkty a ženy naopak ekologické výrobky

18. prosince 2019 – Kvalita pořizovaných produktů dlouhodobé spotřeby je velmi důležitá až rozhodující pro 96 % mladých lidí ve věku 18 až 30 let – bez ohledu na to, zdali jde o muže či ženy. Z aktuálního průzkumu, který pro společnost KRUK Česká a Slovenská republika (KRUK), která se zaměřuje na správu pohledávek finančních ústavů a korporátních zákazníků, vypracovala agentura STEM/MARK, dále vyplývá, že 9 z 10 mladých lidí se při nákupech rozhoduje podle ceny a bezmála 80 % mladých spotřebitelů dbá na technickou dokonalost pořizovaných produktů.

Mladí lidé příliš neřeší, zdali byl kupovaný produkt vyroben v České republice a nezajímá je ani velikost balení. O tyto vlastnosti se nestará kolem 65 % nakupujících ve věku 18 až 30 let. Názory mužů a žen se hodně liší, pokud jde o značky a inovace produktů, stejně jako dopad jejich výroby a spotřeby na životní prostředí. Zatímco 60 % mužů chce, aby byl pořizovaný produkt nový a moderní, je tato vlastnost důležitá a rozhodující jen pro 40 % žen. Značkové produkty preferuje 51 % mužů, ale jen 41 % žen. Pro ženy je také důležité, aby byl produkt ekologický (rozhoduje u 56 % žen, ale jen u 38 % mužů) a aby nakupované produkty neměly negativní dopad na zdraví svých uživatelů (rozhoduje u 76 % žen, ale jen u 64 % mužů).

„Mezi překvapivé závěry našeho průzkumu patří jistě vnímání značek, resp. jejich důležitosti při nákupu produktů dlouhodobé spotřeby. Ukázalo se, že podle značek vybírají spíše muži a také že značkové zboží je atraktivní především pro lidi ve věku 23 až 30 let. Mladší spotřebitelé se podle značek při výběru zboží rozhodují výrazně méně. Potěšující je zájem o ekologické produkty, stejně jako produkty šetrné ke zdraví,“ říká Jaroslava Palendalová, generální ředitelka společnosti KRUK.

Obliba Čechů v nakupování ve slevách se nevyhýbá ani mladší generaci. Slevy jsou důležité až rozhodující pro 56 % mužů a 65 % žen – stejnou měrou pro studenty i zaměstnance, méně se o ně zajímají osoby samostatně výdělečně činné. Podobně jsou pro mladé Čechy zajímavé také nákupy výhodných balení. 

„Mladí Češi se rychle učí hospodařit s penězi, a zatímco například půjčky na vlastní bydlení schvalují a využívají, třeba na vánoční dárky si půjčují jen zcela výjimečně. Náš dřívější průzkum ukázal, že více než desetina mladých šetří na vánoční dárky celý rok a skoro třetina si na Vánoce odkládá peníze několik měsíců,“ dodává Jaroslava Palendalová, generální ředitelka společnosti KRUK.

O společnosti KRUK
Společnost KRUK Česká a Slovenská republika s.r.o. (KRUK) je členem skupiny KRUK – mezinárodní společnosti, založené v roce 1998 a působící v České republice, Polsku, Rumunsku, Německu, Itálii, Španělsku a na Slovensku. Společnost KRUK se zaměřuje na správu pohledávek finančních ústavů a korporátních zákazníků. Spravuje pohledávky bank, pojišťoven, telefonních operátorů i poskytovatelů energií a dalších služeb. Motto společnosti „Pomáháme splácet dluhy“ je výsledkem inovační politiky orientované na smírná řešení. Partnerský, osobní přístup k zadluženým osobám či firmám a pochopení jejich situace jsou hlavní přednosti, kterými se KRUK vyznačuje. Cílem tohoto přístupu je motivovat zadlužené osoby k zahájení jednání o splacení dluhů ve formě splátek, které si mohou dle své aktuální finanční situace dovolit. Více informací o společnosti KRUK je k dispozici na webu www.cz.kruk.eu.