Češi nechtějí trávit hodiny v kuchyni. Počet objednávek služby Dáme jídlo se na Štědrý den zdvojnásobil

Praha 26. prosince 2019 – Místo dlouhých hodin v kuchyni stačí pár kliknutí v aplikaci nebo na webu. Zájem o rozvoz jídla na Štědrý den strmě roste. Ve srovnání s 24. prosincem 2018 zaznamenala letos služba Dáme jídlo téměř dvojnásobný počet objednávek. Zájem o dovoz jídla na Štědrý den se zvyšuje stále rychleji, reagují na něj i restaurace. Počet otevřených podniků v tento sváteční den připojených na platformu Dáme jídlo se meziročně zvýšil o 150 procent. Otevřena tak už byla více než desetina všech zapojených restaurací. Během Štědrého dne roste zájem především o českou kuchyni. Zatímco v pracovní dny tvoří asi 6 procent objednávek, na Štědrý den to byla přibližně pětina. Necelá třetina všech zákazníků však i přesto dala přednost pizze.

Přestože Vánoce mají být svátky klidu a míru, v mnoha rodinách je Štědrý den poznamenán stresem provázejícím přípravu štědrovečerní večeře. Češi si ale začínají stále více vážit volného času a jídlo si nechávají dovézt. Počet objednávek služby Dáme jídlo se během letošního 24. prosince meziročně zvýšil o 93 procent, tedy přibližně na dvojnásobek. Růst se přitom v posledních letech stále zrychluje, počet návštěv platformy Dáme jídlo během Štědrého dne vzrostl meziročně o polovinu.

Štědrý den zvyšuje zájem o objednávky tradiční české kuchyně. Zatímco během běžného pracovního dne tvoří česká jídla jen asi 6 procent objednávek, letos na Štědrý den to bylo třikrát více,“ říká ředitel Dáme jídlo Filip Fingl a dodává: „Přesto ale kapra s bramborovým salátem či smažený řízek stále poráží klasika naší nabídky – pizza. Tu si během letošního Štědrého dne objednalo 29 procent všech našich zákazníků.“ Podle Fingla nicméně podíl pizzy dlouhodobě klesá. „Zákazníci oceňují stále pestřejší nabídku zapojených restaurací a učí se ji využívat,“ upřesňuje.  

Restaurace reagují na zájem

Na zájem zákazníků reagují také restaurace a nabídka dovozu se tak rychle rozšiřuje. Počet podniků otevřených během Štědrého dne se meziročně zvýšil o 150 procent. I v tomto případě platí, že trend roste stále rychleji a s ním i pestrost výběru. Vždyť letos už mohli zákazníci ve sváteční den vybírat z více než desetiny všech restaurací zapojených do platformy Dáme jídlo. To je oproti minulým rokům významný pokrok. Největší zájem o dovoz jídla během 24. prosince byl letos, tak jako v minulých letech, v hlavním městě Praze.

Podíl objednávek z Prahy byl během letošního Štědrého dne přibližně dvojnásobný ve srovnání s běžným pracovním dnem, což je dáno také tím, že tam zůstává více restaurací otevřených. Zájem o dovoz jídla ale rostl také v dalších českých městech, druhý největší jsme zaznamenali v Brně, následoval Liberec a Plzeň,“ doplňuje data Břetislav Stromko, ředitel Marketingu a Business Inteligence společnosti Dáme jídlo.

O společnosti Dáme jídlo

Dáme jídlo je největší česká služba rozvozu jídla, která spolupracuje s téměř 3 000 restaurací ve 170 obcích po celé České republice. Svojí pestrou nabídkou tak pokrývá více než 60 % tuzemské populace. Kromě tradiční české kuchyně, pizzy či rychlého občerstvení, si zákazníci mohou v její nabídce vybrat asijská a indická jídla, steaky, dezerty, zmrzlinu, kávu a tisíce dalších položek. Během špičky doručí Dáme jídlo více než 2 500 objednávek za hodinu a toto číslo stále roste. Od roku 2014 je Dáme jídlo součástí společnosti Delivery Hero, celosvětově největšího hráče na trhu food delivery, s jehož akciemi se obchoduje na frankfurtské burze.