„Předpovědi, které se zdály před 5 lety příliš vizionářské až utopické, se stávají skutečností: Jako se vžilo pro internetová média označení „nová“, lze televizi a tisk označit za média „zastaralá“. Plyne to z faktu, jak rychle si z jejich podílu na reklamním trhu ukrajuje internetová reklama: od roku 2015 posílila mezi mediatypy z 19 % na 27,5 %, v absolutních číslech na více než dvojnásobek – z 15 miliard Kč na 34,4 miliardy.
Výsledkem je sílící tlak na vydavatele tiskovin a provozovatele televizního vysílání, aby svůj obsah převáděli na internet. Zánik je sice v nejbližších letech nečeká, ale další snižování významu zcela jistě.“
Martin Petrášek, analytik e-commerce agentury FG Forrest
Zdroj: www.inzertnivykony.cz, podíl internetové reklamy mezi mediatypy:
2019: 27,5 % (34,4 mld. Kč)
2018: 25 %
2017: 22,5 %
2016: 21 %
2015: 19 % (15 mld. Kč)