Řepkový olej si zaslouží uznání. K-Classic z Kauflandu patří podle dTestu mezi nejkvalitnější

/Praha, 19. února 2020/ Rostlinné jedlé oleje neodmyslitelně patří do naší kuchyně a řepkový olej je nejkvalitnější z běžně dostupných, a navíc typický pro náš region. Je to především díky optimální skladbě mastných kyselin a stabilitě při tepelných úpravách. Největší český obchodní řetězec Kaufland nabízí množství různých druhů a značek olejů. S řepkovým olejem vlastní značky K-Classic nyní uspěl v testování spotřebitelského měsíčníku dTest.  „Na řepkový olej se v poslední době trošku zanevřelo, ale podle odborníků, jak kuchařů, tak dietologů, je opravdu nejlepší. Proto jsme rádi, že se vrací na přední místa prodeje a že Kaufland jej nabízí v nejlepší kvalitě,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí Kauflandu.  

dTest, který se zaměřuje na testování výrobků a služeb, tentokrát v laboratoři prověřil 17 různých značek řepkového oleje. Nechal otestovat složení, stabilitu, nežádoucí látky a samozřejmě také chuť. K-Classic získal celkově 81 % (maximum bylo 83 %) a hodnocení velmi dobře ve všech kategoriích – senzorické testování, profil mastných kyselin i obsah nežádoucích látek. „Je od českého výrobce a nabízí nejvýhodnější poměr mezi cenou a kvalitou – litr stojí 26,90 Kč,“ doplňuje Renata Maierl.

Řepkový olej rafinovaný je čirý, lehce nažloutlý olej s neutrální chutí a vůní a mnohostranným využitím. Nepřepaluje se, protože je tepelně velmi stabilní – bod zakouření má kolem 240 °C. Je vhodný ke smažení, restování, dušení, k výrobě domácí majonézy i pečení moučníků. Obsahuje přes 60 % kyseliny olejové, asi 20 % omega-6 nenasycené kyseliny linolové a okolo 9 % omega-3 nenasycené kyseliny α-linolenové. Má i nízký obsah zdraví škodlivých nasycených mastných kyselin – pouze kolem 8 %. Konzumace řepkového oleje je v souladu s prevencí srdečních onemocnění a snižuje hladinu LDL cholesterolu. Jeho prospěšnost potvrzují rovněž renomované instituce, například Světová zdravotnická organizace (WHO) nebo německá Společnost pro výživu (DGE). 

www.kaufland.cz     facebook.com/KauflandCeskaRepublika                         @kauflandcesko

O společnosti Kaufland:

Kaufland Česká republika v.o.s. je součástí německé obchodní skupiny Schwarz. Na český trh vstoupil v roce 1998 a v současné době zde provozuje 133 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod. V České republice zaměstnává více než 23 500 lidí. Kaufland působí kromě Česka v dalších sedmi zemích světa: v Německu, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku, Bulharsku a Moldávii. Celkem provozuje více než 1 300 prodejen, masozávody a logistická či distribuční centra. Zaměstnává více než 150 tisíc lidí.