Vodafone pomáhá čelit koronaviru: ulehčí službami zdarma lidem v karanténě v Itálii a posílí televizní nabídku pro rodiny v Česku

11. března 2020 – Vodafone ulehčí tísňovou situaci svým zákazníkům, kteří museli zůstat v karanténě v Itálii a potřebují být co nejčastěji a nejpohodlněji v kontaktu se svou rodinou, blízkými, přáteli nebo z pracovních důvodů. Lidem v izolovaných oblastech nebude účtovat volání do České republiky a na Slovensko. Zdarma budou i SMS po vyčerpání balíčku a data. V Česku zase klientům UPC TV přidá zdarma televizní kanály, včetně prémiových, aby po dobu zrušené výuky ve školách měly děti a rodiny větší zábavu a pestrost trávení volného času. Internet a telekomunikační služby Vodafonu tak pomůžou čelit neočekávané krizové situaci v tuzemsku i v zahraničí.

„Komunikace je základní lidskou potřebou, o to víc v kritických a nečekaných situacích,“ vysvětluje důvod ke změnám viceprezident pro nefiremní zákazníky Vodafonu, Quique Vivas. „V situacích, jako je nedobrovolné přebývání v nějakém prostoru, ať už v jindy malebné Itálii nebo doma s dětmi bez vyučování, je důležité být ve spojení s přáteli, rodinou, lékaři nebo zaměstnavatelem a mít jak smysluplně vyplnit nečekané volno. Právě k tomu chceme našimi extra službami přispět.“

Těm, co uvízli v Itálii v koronavirem ohrožených zónách, nebude Vodafone od 11. března účtovat minuty volání do České a Slovenské republiky, a to jak v rámci balíčků, tak i nad jejich rámec. Účtovat se nebudou ani SMS zprávy po vyčerpání balíčku nebo data. Aby se neúčtovaly poplatky za neomezená data, je potřeba, aby zákazníci Vodafonu měli ve svých mobilních telefonech nastaveny APN (přístupové body) pro Android: Internet a pro IoS: iPhone. Pro správné fungování si tedy lidé budou muset vypnout a zapnout svůj mobilní telefon. 

Úlevu zákazníkům Vodafonu v zahraničí bude možné poskytnout jen s roamingovými místními partnery Vodafone Italy, Italy Telecom a Italy WIND.  Pokud má zákazník automaticky určeného jiného operátora, měl by si manuálně nastavit jednoho ze zmíněných partnerů Vodafonu. Úprava bude platit do odvolání. Itálie se tak stala první zemí, na kterou se speciální pomoc zákazníkům v tísni vztahuje. Vodafone ale nevylučuje, že v případě obdobné situace rozšíří podporu svých zákazníků i do dalších geografických zón.

Vodafone myslí i na rodiny s dětmi postiženými zrušením výuky kvůli koronaviru v českých školách. Od čtvrtka 12. března tak spustí Vodafone automaticky klientům UPC TV  zdarma rozšířenou televizní nabídku. Děti se tak mohou těšit na kanály NickToons, Nick jr., Nickelodeon, Minimax, JimJam, Disney ch., Duck nebo Cartoon Network. Zajímavý program čeká i dospělé, kteří budou s dětmi neplánovaně doma. Televizní nabídku budou mít bohatší i o dokumenty a sportovní programy včetně prémiových kanálů Filmbox.  Pestrý televizní program tak pomůže naplnit zábavně a zajímavě nečekané hodiny volného času, které nejen děti ale i rodiče pocítí kvůli zrušení vyučování a větších mimoškolních akcí. Rozšířená nabídka bude platit do 11. dubna.

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje přes 1,5 milionu firemních SIM karet. Po integraci UPC Česká republika v červenci 2019 se Vodafone rozrostl o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace, která poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, půl milionu zákazníků kabelovou televizi a dvě stě tisícům uživatelů pevné telefonní služby.  Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností P3 communications. Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to 99 % českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a podporuje digitalizaci a diverzitu ve společnosti. Klade důraz na ochranu životního prostředí a využívá jen energii z obnovitelných zdrojů. Vodafone podporuje inovativní startupy a podnikatele v regionech. Zaměstnanci společnosti věnují ročně dobrovolnickým aktivitám více než 7500 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 14 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Více informací na www.vodafone.cz.