Vyzvednutí i reklamace zboží nyní v Alze zcela bezkontaktně

Praha, 27. 3. 2020 – E-shop Alza.cz zesiluje s ohledem na přetrvávající situaci v Čechách i na Slovensku bezpečnostní a ochranná opatření na pobočkách. Po zavedení bezkontaktního výdeje objednávek nyní umožňuje zákazníkům také reklamovat či vracet zakoupené zboží zcela svépomocí. Pro tyto účely firma vybavila všechny své pobočky speciálními terminály, kde stačí jen vyplnit online formulář a zboží poté odevzdat na pult či sběrné místo. Alza také doporučuje reklamace častěji zasílat poštou.

Samoobslužné vratky a reklamace jsou dalším z řady preventivních opatření, které Alza zavádí pro maximální ochranu zdraví zákazníků i zaměstnanců. Na výdejních místech tak v uplynulých dnech přibyly např. také terminály pro bezkontaktní nákup na splátky, pro sjednání pronájmu formou Alza NEO, nebo na Třetinku (pouze v ČR).

„Naším cílem je umožnit lidem co nejbezpečnější a nejspolehlivější nákup – od vyzvednutí objednávky, přes sjednání splátek či pojištění až po možnosti reklamace. Vzhledem k tomu, že pobočky patří stále k nejoblíbenějším způsobům odběru zboží, byl přesun veškerých našich služeb do bezkontaktního módu jediným možným řešením. Díky nesmírnému nasazení našich zaměstnanců se nám podařilo vše spustit za extrémně krátkou dobu, konkrétně za necelé tři dny,“ přibližuje ředitel pobočkové sítě Alza.cz Miroslav Kövary s tím, že na pobočkách také stále platí přísná hygienická opatření: „V posledních dnech jsme ještě více zintenzivnili úklid. Veškeré kontaktní plochy se nyní dezinfikují 5x za hodinu.“

Všechny služby spojené s nákupem a vrácením zboží tak nyní zákazník vyřeší buď zcela online, nebo skrze vyhrazené terminály. Např. u reklamací či odstoupení od smlouvy (vratek v zákonné 14denní lhůtě) jednoduše vyplní formulář, kde popíše vadu či důvod vrácení, a zboží spolu s ním odevzdá na určené místo. Poté obdrží obratem zprávu o přijetí zboží, čímž začíná běžet standardní zákonná lhůta 30 dní na zpracování reklamace. Až 55 % případů navíc Alza řeší neprodleně, a zákazník tak může mít peníze na účtu či v Alza Kreditech již v řádu jednoho až dvou dnů. U vratek firma refunduje platbu obvykle do dvou pracovních dnů. Pro ještě bezpečnější vrácení zboží e-shop doporučuje předvyplnit online formulář z domova nebo poslat zboží rovnou poštou či skrze dopravce na centrální příjem reklamací

Alza je spolehlivým partnerem také v oblasti servisu a poradenství – i ten je možné nyní sjednat online
a na dálku díky servisně-instalačním službám e-shopu. Pomocí vzdálené správy PC pomohou vyškolení pracovníci např. se spuštěním nového PC, instalací softwaru a operačních systémů, konfigurací tiskáren, skenerů nebo 3D tiskáren a správnou údržbou PC, včetně jeho vyčištění, zrychlení či upgrade.

Více k opatřením zde: https://www.alza.cz/aktualni-opatreni nebo ve videu s Mikolášem Tučkem, alias Tukanem: https://www.youtube.com/watch?v=uBN98hXtIvE 

O společnosti Alza.cz a.s.: Lídr internetového trhu a udavatel trendů, taková je Alza. Svědčí o tom nejen rekordní obraty roku 2019, ve kterém Alza utržila 29,3 miliard Kč bez DPH, ale také řada inovací na poli e-commerce (samoobslužné Prodejny budoucnosti, vlastní doprava AlzaExpres, platba a prodej BTC a LTC, online prodej elektromobilů a solárních elektráren, testování znovupoužitelných REPETEBOXŮ, zavedení unikátních služeb Třetinka, Zkušebka, AlzaNEO, výuka na VŠE, privátní značky  AlzaPower a AlzaEco, expanze do Maďarska, Rakouska a další). Alza doručuje své zboží i o víkendu, kdy jsou také otevřeny všechny její provozovny. Zákazníci si mohou své objednávky vyzvednout v široké síti nonstop výdejních AlzaBoxů. Firma také nabízí klubový program Alza Premium. Za své úspěchy získala řadu ocenění – např. Nejdůvěryhodnější značka, Křišťálová Lupa, MasterCard Obchodník roku atd. Společnost se chová odpovědně, v loňském roce podpořila 80 neziskových organizací a spustila unikátní CSR platformy Alza Pelíšek a Souhvězdí pomoci. Nejdůležitější Alza milníky naleznete zde