StartupJobs loni pomohl najít práci 4500 lidem. Inzeráty podalo na 1500 startupů, zájemců o práci bylo přes 77 tisíc

Praha 16. dubna – Přes 77 tisíc zájemců o práci, téměř 1500 inzerujících startupů a 4500 nově uskutečněných zaměstnání. Taková čísla za rok 2019 zaznamenal portál StartupJobs, který je prostředníkem mezi talentuchtivými startupy a lidmi, jež hledají uplatnění v zajímavých firmách. Celkem už platofrma od svého založení v roce 2012 pomohla najít práci ve startupu 15 tisícům lidí.

“Portál StartupJobs má za sebou další úspěšný rok, ve kterém opět výrazně přibylo zájemců o práci, inzerujících startupů, ale i čtenářů našeho Newsroomu. Navzdory extrémně nízké nezaměstnanosti jsme na nabídky našich zákazníků přivedli v porovnání s rokem předchozím o více než 30 % více zájemců,” uvádí zakladatel a CEO StartupJobs Filip Mikschik.

Oproti předchozímu roku také o více než 10 % vzrostl počet nově inzerujících startupů, bylo jich celkem 464. 625 startupů přitom loni získalo do týmu alespoň jednoho kolegu přes StartupJobs. Zakladatele portálu také potěšil vzrůstající podíl nabídek pozic mimo Vývoj a IT, a hlavně stále vyšší úspěšnost obsazování těchto rolí. “To jen potvrzuje, že StartupJobs už dávno není jen pracovní portál pro vývojáře a ‚ajťáky’,” myslí si Mikschik.

Přibylo módy, fintechu i digitálu

Nově inzerující firmy se nejčastěji zařazovaly do kategorie technologie, přičemž obvyklou činností je zakázkový vývoj software, B2B nástroje a služby a marketingové nástroje a služby. Největší procentuální nárůst počtu startupů se pak překvapivě objevilo v kategoriích Móda (téměř 30 % firem s tímto oborem začalo na StartupJobs inzerovat v posledním roce), Digitální agentura, FinTech, Jídlo a HRTech.

Podobně jako v předchozích letech bylo nejvíce pozic inzerovaných na StartupJobs zařazeno do oboru Vývoj a IT, na paty mu ovšem šlapou nabídky z oborů Marketing a obchod a Administrativa. V roce 2019 portál evidoval značný nárůst poptávky po pozicích v DevOps a po Node.js programátorech.

Více práce na dálku

Jak zakladatel startupu předpokládal, rok 2019 přinesl zvyšující se počet nabídek umožňujících spolupráci na dálku. “Tento trend byl patrný už v předchozích letech, stále více firem shání tzv. “remote” zaměstnance. Počítáme s tím, že i v příštím roce bude tento trend posilovat – i v souvislosti s aktuální pandemickou epidemií, která uspíšila přechod k digitalizaci různých odvětví a výhody práce na dálku objevují i další hráči na trhu,” myslí si zakladatel a CEO StartupJobs. Portál naopak v porovnání s rokem 2018 eviduje nižší nabídku stáží, nabídek na part-time a možností externí spolupráce.

Úspěchy pak sbíral také on-line magazín StartupJobs Newsroom, který přináší informace o dění na startupové scéně, ve světě technologií, managementu a inovací. Jeho redakce vydala za uvedené období 347 nových článků, které se těšily na 300 tisíc zobrazení.

Více o StartupJobs

StartupJobs je česká online platforma, která se specializuje na to, aby pomohla startupům nalézt ty správné lidi. Víc než 15 tisíc lidí zde našlo svou práci snů. Není to ale jen pracovní portál, je také vstupní branou do tohoto inovativního a neustále se vyvíjejícího prostředí. 

StartupJobs pomáhá lidem hledat a najít smysluplnou práci a startupům získávat talentované zaměstnance. StartupJobs vnáší inovace také do světa HR – byl mezi prvními, kteří začali efektivně využívat inzerce pracovních pozic na Facebooku a výkonnostního marketingu obecně pro získávání kvalitních kandidátů. Práci zde hledají především ti, kteří preferují moderní pojetí firemní kultury před korporátem a chtějí se podílet na inovativních řešeních, které živé startupové prostředí nabízí. 

StartupJobs je nosným pilířem celého startupového ekosystému v Česku. Disponuje encyklopedií startupů StartupJobs Insights, informuje o novinkách z tohoto světa ve svém Newsroomu. Přímo na webu si každý může otestovat svoje dovednosti a mnoho dalšího. Je komplexním průvodcem zákoutími světa startupů.

StartupJobs usiluje o maximální automatizaci HR procesů za pomoci moderních technologií, tedy o praktickou aplikaci HRTech. Cílem je co nejméně otravných procesů pro HR pracovníky, a naopak více času na kandidáty samotné.