Hyundai jmenoval J. Scotta Drennana viceprezidentem divize městské letecké mobility

  • Drennan přináší více než 25 let zkušeností z oblastí strojírenství a inovací se zaměřením na konvertoplány (VTOL – Vertical Take-Off and Landing)
  • Hyundai Motor Group zaujímá vedoucí postavení v odvětví městské letecké mobility s cílem nabízet integrovaná řešení pro chytrou mobilitu, přispívat k vitalizaci měst a zlepšovat kvalitu života 

Společnost Hyundai Motor Group (HMG) jmenovala J. Scotta Drennana viceprezidentem divize městské letecké mobility UAM (Urban Air Mobility). Drennan bude podléhat Jaiwonu Shinovi, výkonnému viceprezidentovi a vedoucímu divize UAM. Drennan povede výzkum a vývoj UAM. 

Drennan před příchodem do společnosti Hyundai pracoval více než 25 let pro společnost Bell Textron a významně se podílel na vývoji konvertoplánů (VTOL – Vertical Take-Off and Landing) V-22, AW609 a V-280. Naposledy vykonával ve společnosti Bell Textron funkci viceprezidenta pro inovace, v níž nesl odpovědnost za vývoj vyspělých konfigurací, technologií a řízení konvertoplánových projektů s cílem rozvíjet podnikání společnosti Bell Textron v komerční i vojenské oblasti. Jeho znalosti a řídicí schopnosti budou zásadním faktorem na cestě HMG k vedoucímu postavení v oblasti budoucí městské mobility. 

„Máme štěstí, že Scott přichází do naší divize UAM,“ řekl výkonný viceprezident Shin. „V minulosti jsem měl příležitost se Scottem úzce spolupracovat a mohu potvrdit, že vyniká nejen technickými znalostmi a zkušenostmi, ale je také vynikajícím lídrem. Drennan využije své obrovské zkušenosti v oblastech VTOL a UAM jako vedoucí technického vývoje, který promění naši vizi městské letecké mobility v realitu, jež diametrálně promění naše životní styly v nadcházejících desetiletích.“ 

„Je mi ctí, že mohu přispívat k realizaci vize budoucí mobility společnosti Hyundai,“ řekl Drennan. „Již od dětství jsem snil o tom, že budu s týmem stejně naladěných konstruktérů a designérů vyvíjet technické zázraky. Výkonný viceprezident Shin a Hyundai Motor Group mi poskytli příležitost a vložili do rukou velkou odpovědnost, abych tyto své sny uskutečnil. V našich každodenních životech ztrácíme příliš mnoho cenného času v dopravních zácpách. Tento ztracený čas chci lidem vrátit bezpečnou, dostupnou a trvale udržitelnou vertikální mobilitou.“

Hyundai Motor Group hodlá prostřednictvím své divize UAM poskytovat inovativní řešení pro chytrou mobilitu, jejímž cílem je vyřešit rostoucí problémy s váznoucí dopravou ve velkoměstech na celém světě. Dopravní zácpy způsobují ekonomické a ekologické škody v důsledku ztrát produktivity a znečištění ovzduší. 

Společnost Hyundai Motor Company, hlavní součást koncernu HMG, představila na veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas svou vizi řešení pro integrovanou mobilitu, která zahrnuje městskou leteckou mobilitu UAM, vozidla pro specifické účely PBV (Purpose Built Vehicles) a příslušné dopravní uzly (Hub). Hyundai tím přispěje k vitalizaci velkoměst a zvyšování kvality života jejich obyvatel.

Koncern HMG již představil koncepční osobní létající vozidlo PAV (Personal Air Vehicle) S-A1, které bylo vyvinuto ve spolupráci se společností Uber Elevate. Společnosti Uber a Hyundai uzavřely smlouvu o vzájemné spolupráci v oblasti sdílené letecké přepravy.

Drennan zahájil svou kariéru inženýra v roce 1990 jako student v rámci kooperativní výuky ve společnosti GE Aircraft Engines. Od té doby zastával různé pozici s rostoucí mírou odpovědnosti v oblastech technického vývoje a řízení projektů. Před převzetím odpovědnosti za inovace ve společnosti Bell Textron byl ředitelem oddělení integrace létajících dopravních prostředků a projektovým manažerem a současně šéfkonstruktérem komerčního konvertoplánu AW609. Drennan disponuje rozsáhlými zkušenostmi v oblastech aplikovaného výzkumu, vývoje nových letadel, certifikace a technické podpory experimentální a sériové výroby.

Drennan byl v červnu 2018 jmenován členem Komise pro letectví Poradního výboru NASA.

Drennan je držitelem bakalářského titulu v oboru leteckého inženýrství z Marylandské univerzity a na Southern Methodist University se stal magistrem svobodných umění. Na ekonomické fakultě navíc absolvoval univerzitní vzdělání pro výkonné manažery.