Alza spouští skupinové nákupy Sdílej a ušetři

14. 5. 2020 – Alza.cz přidává další rozměr online nakupování a přichází s revoluční platformou Sdílej a ušetři. Novinka propojuje svět e-commerce se sociálními sítěmi a umožňuje zákazníkům pořídit zboží s výraznou slevou. Stačí sehnat pár přátel, kteří mají zájem o stejný produkt, a nakoupit společně jako tým – každý člen skupiny pak získá zboží výhodněji. Již nyní lze takto pořídit stovky položek napříč sortimentem, od elektroniky až po drogerii. Nabídka se bude dále rozšiřovat. Skupinové nákupy jsou pilotně dostupné v Česku a na Slovensku a brzy se rozšíří i do Maďarska a Rakouska.

Inovativní slevová platforma Sdílej a ušetři přináší tuzemským zákazníkům dosud nevídaný nákupní zážitek založený na sdílení s přáteli, rodinou a známými. „Využívá principy tzv. „social shoppingu“, tedy propojení online obchodování a sociálních sítí, jež si ve světě získává stále větší popularitu. Novinka přesně kopíruje misi Alzy, v níž se snažíme využívat IT k transformaci e-commerce,“ vysvětluje místopředseda představenstva Alza.cz Tomáš Havryluk.

Sdílej a ušetři mění pravidla tradičního online nakupování. Zákazníci mohou díky interaktivním skupinovým nákupům pořídit vybrané produkty výhodněji a výši slevy navíc snadno ovlivní svou aktivitou. Čím více lidí totiž do svého týmu seženou, tím lepší cenu všichni získají,“ popisuje základní mechaniku platformy Petr Bena a dodává: „Výše slevy se odvíjí nejen od druhu produktu, ale i od velikosti skupiny, která může mít až 20 členů.“ Na naplnění týmu mají přitom zákazníci předem daný časový limit.

Modelový příklad: Nabíječka AlzaPower stojí běžně XY Kč. Přes Sdílej a ušetři ji lze získat buď se slevou 30 %, pokud stejný produkt zakoupí během týdenního limitu 10 lidí, nebo se slevou 15 % v případě alespoň 5 nakupujících. Každý člen skupiny tak může získat produkt výhodněji. 

Produkty zahrnuté do skupinových nákupů jsou na webu jasně označeny piktogramem Sdílej a ušetři
a zájemce se do nich může zapojit pomocí speciálního tlačítka přímo v detailu produktu. Poté si stačí vybrat velikost skupiny, výši slevy a své členství ve skupině potvrdit online platbou za produkt (kartou). Tím se zboží pro zákazníka automaticky rezervuje a zároveň se vygeneruje unikátní webová adresa, kterou pak může jako zakladatel skupiny sdílet ve své sociální síti (např. pomocí emailu, Facebooku, SMS apod.). Pouze prostřednictvím této URL adresy se do jeho skupiny připojují i další zájemci, kteří mohou odkaz také sdílet svým přátelům a známým, dokud se nenaplní potřebný počet nakupujících. Jakmile si produkt zakoupí poslední člen, tým se úspěšně uzavře a zboží bude zasláno všem zúčastněným dle jejich volby. 

Pokud se ve stanovené lhůtě skupina nenaplní, mají zákazníci dvě možnosti: 1. doplatí rozdíl a pořídí si zboží za původní nezlevněnou cenu, 2. e-shop jim vrátí peníze. Alza bude o aktuálním počtu členů skupiny i zbývajícím čase pro její naplnění průběžně informovat e-mailem i přímo v účtu Moje Alza. Zákazník sám může nakoupit více kusů akčního zboží (max. 3 ks), nicméně na počet unikátních členů týmu to nebude mít vliv. E-shop chce tímto způsobem prodávat tisíce produktů napříč sortimentem. 

Více zde: www.alza.cz/sdilej-a-usetri

Ukázka založené skupiny (URL ke sdílení): https://www.alza.cz/group-sharing?groupHash=AFCECF23-6BBA-4819-BF55-FDF6785B648C&layoutAutoChange=1