Mediální dům CZECH NEWS CENTER podruhé za sebou navyšuje počet čtenářů!

Dle aktuálních dat výzkumu čtenosti Media projekt čte alespoň jeden titul z portfolia CNC 3 359 000 čtenářů, což je nárůst o 17 000 čtenářů oproti předchozímu období. Navíc si v meziročním srovnání udržuje CNC stabilní čtenost ve srovnání s ostatními velkými vydavateli, kterým čtenost klesá.

V deníkovém segmentu je nadále nejčtenějším titulem deník Blesk s 827 000 čtenáři. Největší nárůst zaznamenal deník Aha!, který čte podle posledních dat 197 000 čtenářů, což představuje pětiprocentní nárůst. Deník Sport zaznamenal nárůst počtu čtenářů o 3 % na aktuálních 198 000 čtenářů. Nejčtenějším titulem na trhu a zároveň jediným titulem s více než milionem čtenářů zůstává Blesk magazín s 1 060 000 čtenáři na vydání. Nejčtenějším placeným titulem na trhu zůstává Nedělní Blesk s 485 000 čtenáři, což je oproti minulému období nárůst o 25 000 čtenářů! Také další nedělníky z portfolia CNC získaly nové čtenáře – Nedělní Aha! i Nedělní Sport mají o 9 % čtenářů více.

Tituly z portfolia CNC navíc posilují svoje pozice v jednotlivých zájmových segmentech. Poprvé od svého zavedení na trh je časopis Blesk Bydlení nejčtenějším časopisem v segmentu časopisů o bydlení. Nově ho čte 119 000 čtenářů, což je historicky nejvíce čtenářů za dobu existence tohoto titulu.

Podobné rostoucí trendy vidíme i v dalších zájmových segmentech, kde jsou tituly CNC nejčtenější v dané kategorii. Například v segmentu časopisů o zdraví, kde je s 131 000 čtenáři nejčtenější časopis Blesk Zdraví. Ve srovnání s minulým rokem je to nárůst o 7 %. Vyšší meziroční nárůst evidujeme i u časopisu Moje zdraví, přesně o 23 % čtenářů více, a také u časopisu Dieta, který má dokonce o 21 % více čtenářů. 

V segmentu časopisů o vaření posílil svoji pozici nejčtenější časopis Blesk Vaše recepty – má 180 000 čtenářů a meziročně získal více než pětinu nových čtenářů. Lifestylový časopis o vaření F.O.O.D. čte 89 000 čtenářů, tedy o 16 % více v meziročním srovnání. 

Segmentu motoristických časopisů dominují týdeník Svět motorů a jeho čtvrtletní speciál. Dohromady si ho pravidelně přečte 298 000 čtenářů. Především speciály nabírají na popularitě – Svět motorů Speciál narostl o 13 % čtenářů, AutoTip Klassik dokonce o 25 %. 

Do vedoucí pozice v segmentu křížovkářských časopisů se vrátil časopis Blesk křížovky, nově ho čte 194 000 čtenářů, tedy o 4 % více. Zájem o křížovky dlouhodobě roste, což potvrzují i výsledky dalších křížovkářských titulů CNC – Nedělní Aha! křížovky ( nárůst o 1 %) a Nedělní Blesk křížovky (nárůst o 9 %). 

Ve výčtu pozitivních zpráv je nutné uvést i další tituly CNC, které zaznamenaly navýšení počtu čtenářů: Blesk Hobby o 10 %, ForMen o 16 %, Maminka o 9 %, Sport Góóól o 6 % a Computer o 5 %.

Zdroj: Media projekt 4Q + 1Q 2020

CZECH NEWS CENTER a. s. je lídrem na českém mediálním trhu, který prostřednictvím svých produktů oslovuje miliony čtenářů tisku a návštěvníků internetu. Stovky tisíc dalších uživatelů využívají ostatní digitální produkty, služby a aplikace CNC.