JDEME JÍST! Vzhůru do otevřených restaurací

Praha, 21. května 2020 – Po znovuotevření restaurací 25. 5. 2020 chce Sodexo Benefity podpořit restaurace a nalákat zpět zákazníky. Držitelům elektronických stravenek Gastro Pass Card, kteří v prvních 14 dnech zajdou do restaurace na oběd, vrátí na účet 10 Kč. Po dvou týdnech si tak mohou vydělat na velký oběd zdarma.

Sodexo Benefity v minulém týdnu spustilo projekt finančních záloh, který pomůže restauracím získat prostředky na nový rozjezd. Nyní se přidává s aktivitou, která by měla restauracím přivést zákazníky. „Stravenky umožňují zaměstnancům kvalitní stravování. Když přijdou na oběd do restaurace, udělají něco pro sebe a zároveň podpoří gastronomický sektor. Dobré skutky se vyplatí, a proto držitelům našich stravenkových karet pošleme zpět na účet malou odměnu,“ vysvětluje Daniel Čapek, generální ředitel Sodexo Benefity.

Motivační program se spustí s úplným otevřením restaurací 25. května a skončí 7. června. Určený je více než čtvrt milionu zaměstnanců, kteří dostávají stravenky elektronicky na Gastro Pass CARD. Stačí, aby potvrdili zájem o akci ve svém elektronickém účtu a v průběhu uvedených 14 dní zaplatili stravenkovou kartou v restauraci jídlo za více než 80 Kč. Po skončení akce dostanou na svou kartu zpátky 10 Kč za každý den, kdy jedli v restauraci. Celkem tak mohou získat až 140 Kč, tedy přibližně cenu jednoho oběda zdarma.

„Na podporu této akce máme připravenou kampaň zacílenou na uživatele našich karet. Pokud se program osvědčí, máme v plánu ho do budoucna dále rozvíjet. Teď chceme hlavně pomoci restauracím znovu rozjet jejich podnikání,“ dodává ředitel marketingu Sodexo Benefity Štěpán Tůma.

Zákazníci své oblíbené podniky podporovali, i když bylo zavřeno

Téměř pětina (18 %) uživatelů Gastro Pass Card zůstala v posledních dvou měsících restauracím věrná. Aktivně využívali výdejní okénka nebo rozvozy jídel, což byly jedny z mála způsobů, jak si restaurace mohly v uplynulých týdnech zajistit alespoň nějaký příjem. Aby se o nich zákazníci dozvěděli, přidalo Sodexo Benefity do své mapy na webové stránce mujpass.cz filtr, který takové provozovny v konkrétní lokalitě umí vyhledat. Dnes už jich je přes 900. Velká část z nich už byla koncem dubna na polovině toho, kolik u nich uživatelé stravenkových karet utratili před vypuknutím pandemie. „Motivovali jsme uživatele našich karet, aby podpořili své oblíbené restaurace a objednali si u nich jídlo. Vidíme pozitivní reakce uživatelů po každé naší komunikační kampani, protože tržby u obchodníků se zvedají,“ potvrdil Štěpán Tůma.  

Některé restaurace dokonce připravily speciální nabídky, které lákaly na polévku nebo dezert k hlavnímu jídlu zdarma, nebo množstevní slevy. Úspěch byl výrazný. Platby stravenkovými kartami dosáhly u některých těchto podniků 90 % toho, co před koronavirem. 

Program finanční pomoci stojí na principu záloh

V pondělí 11. května 2020 Sodexo Benefity zahájilo vlastní program finanční pomoci restauracím. Je naplánován na půl roku a rozdělí se v něm až 150 milionů korun. „Restaurace jsou pro nás klíčovými partnery. Potřebují okamžitou pomoc právě teď, v začátcích, kdy mají největší finanční problémy. Navrhli jsme proto program finanční pomoci, který funguje jako půjčka formou zálohy,“ vysvětluje Daniel Čapek.

Restaurace mohou získat zálohu až do výše 80 % toho, co v posledních měsících před zavřením provozu průměrně proplácela ve stravenkách. Tato služba je bezúročná a bude se vyrovnávat každý měsíc dle proplacených stravenek. 

Sodexo Benefity je v současnosti největší poskytovatel stravenek a stravenkových karet v České republice s nejširší sítí provozoven. „Za letošní fiskální rok nebudeme odvádět žádné dividendy do zahraničí a tyto finance budeme investovat do nových projektů v ČR, včetně pomoci restauracím,“ říká Daniel Čapek. 

Sodexo v České republice 

Od roku 1992, kdy Sodexo vstoupilo na český trh, poskytuje všech 2 000 zaměstnanců skupiny v ČR služby, které zlepšují kvalitu každodenního života. Sodexo nabízí firmám i institucím služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím elektronických karet a poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Dále pak i služby v oblasti komplexních řešení služeb na míru u klienta (firemní restaurace a širokou škálu služeb facility managementu – správy budov, údržby mechanických zařízení a elektro, revizí, projekt managementu, úklidu a administrativních služeb).