NVIDIA GameGAN vytvořil AI verzi hry PAC-MAN u příležitosti jejího 40. výročí

Společnosti NVIDIA a Bandai Namco u příležitosti 40. výročí od vydání světoznámé hry PAC-MAN oznámily předělávku této legendy z herních automatů. Specialisté na výzkum společnosti NVIDIA vytrénovali nový AI model nazvaný NVIDIA GameGAN na 50.000 epizodách hry. Dosáhli tím vytvoření plně funkční verze bez použití herního enginu.

První AI model na světě jako herní engine

GameGAN je první model neuronové síť, který napodobuje herní engine využíváním GANů (generativních adversarialních sítí). Tvoří jej dvě soupeřící neuronové sítě, generátor, který generuje obsah na základě trénovací množiny a diskriminátor snažící se rozpoznat obsah vytvořený generátorem od toho v trénovací množině. Model se tak učí vytvořit dostatečně přesvědčivý obsah v porovnání s originálem. GAN využíval již deep learningový model NVIDIA GauGAN, který vznikl v NVIDIA Research a tvoří z jednoduchých kreseb fotorealistický obsah.

GameGan může být použitý např. k automatickému generování úrovní ve hrách a urychlit tak kreativní proces vývojářů. V oblasti AI výzkumu jej lze uplatnit k usnadnění vývoje simulačních systémů a trénování autonomních strojů. AI se v tomto případě může naučit pravidla prostředí bez nutnosti interagovat s objekty v reálném světě.

Kdy si jej bude možné zahrát?

NVIDIA AI verzi slavné hry představí širší veřejnosti v rámci letošního AI Playground, kde bude možné si ji vyzkoušet.

Další informace jsou dostupné na blogu společnosti NVIDIA a v tomto článku na GIThub.

Podklady, video, loga a další materiály jsou dostupné na www.nvidia-press.com.

Doporučené odkazy: