Průzkum: Spotřebitelé věří, že jim technologie pomohou zlepšit životní prostředí

  • Nejnovější ConsumerLab zpráva společnosti Ericsson Consumers, sustainability and ICT se zabývá názorem spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl
  • Zájem spotřebitelů o životní prostředí v posledních dvou desetiletích prudce stoupl
  • 36 % spotřebitelů chce, aby jim chytrá zařízení pomohla zlepšit životní prostředí

Otázka, jak zajistit udržitelnou budoucnost, představuje v současnosti jedno z nejomílanějších témat. Důležitost zodpovědnosti k planetě Zemi si uvědomují nejen vlády a velké společnosti, ale i školou povinné děti, které stávkují prostřednictvím iniciativy Fridays for Future. Jak se k tématu udržitelnost staví běžní spotřebitelé? Odrážejí jejich zvyky a činy jejich názory? Považují spotřebitelé ICT technologie za nástroj, který jim pomáhá chovat se udržitelněji?

Nejnovější ConsumerLab zpráva společnosti Ericsson Consumers, sustainability and ICT se těmito tématy zabývá do hloubky. Na základě kvantitativní studie na vzorku 12 000 uživatelů internetu z celého světa odhaluje zpráva současné názory spotřebitelů na environmentálně udržitelný životní styl.

Průzkum Ericssonu jasně ukazuje, že zájem spotřebitelů o životní prostředí a udržitelnost stoupá. Ještě před dvaceti lety se znečištění ovzduší a vody obával pouze jeden z pěti spotřebitelů, nyní je to téměř jeden ze dvou. Zvýšil se také podíl spotřebitelů, kteří se zamýšlejí nad změnou klimatu a globálním oteplováním – z 13 % spotřebitelů na 50 %.

Studie se zabývá také názory spotřebitelů na to, kdo nese odpovědnost za zmírňování dopadů na životní prostředí. 8 z 10 spotřebitelů považuje za zodpovědné za ochranu životního prostředí vlády, přičemž přibližně 70 % z nich považuje za odpovědné také občany. Je zřejmé, že spotřebitelé vidí potřebu začít společně jednat, přičemž 5 z 10 očekává, že firmy přijmou svůj díl odpovědnosti.

Spotřebitelé považují technologické inovace za zásadní pro řešení budoucích environmentálních problémů. 36 % z nich by dále chtělo, aby jim jejich zařízení pomohla zlepšit životní prostředí.

„Nástroje a služby v oblasti ICT mohou významně pomoci spotřebitelům ve snaze o snižování jejich osobních dopadů na životní prostředí,“ říká Zeynep Ahmet Vidal, vedoucí výzkumný pracovník společnosti Ericsson Consumer & IndustryLab a autor zprávy. „Výsledky našeho průzkumu dokazují, že spotřebitelé vnímají ICT technologie jako užitečné v každodenním životě, ať už jde o zlepšení životního prostředí, zdraví, snížení nákladů nebo zajištění pohodlí. ICT technologie mají také potenciál umožnit inovace v oblasti boje proti změně klimatu.“

ICT technologie mají potenciál pomoci vybudovat udržitelnější svět. (zdroj: Ericsson)

Zprávu v angličtině najdete na tomto odkazu. Ericsson Newsroom

ConsumerLab zpráva je ke stažení zde. media.relations@ericsson.com

SLEDUJTE NÁS:

www.twitter.com/ericssonpress
www.facebook.com/ericsson 

www.youtube.com/user/ericsson

www.linkedin.com/company/ericsson

O společnosti Ericsson

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com