Pilulka loni utržila 2,4 mld. korun. Letos plánuje vyrůst na 3 miliardy a dosáhnout v ČR zisku 45 milionů korun.

Skupina Pilulka, působící na lékárenském trhu kromě České republiky i na Slovensku a v Rumunsku, utržila v loňském roce 2,4 mld. korun a meziročně vyrostla o 20 procent. Tržby kamenných lékáren stagnovaly, naopak výrazný růst zaznamenala online divize. Pro letošní rok počítá Pilulka s obdobným růstem.

„V roce 2019 dosáhly celkové tržby Pilulky 2,4 mld. korun bez DPH. Nejrychleji rostoucím trhem pro nás bylo Rumunsko, a to v řádu vyšších stovek procent. Naopak v České republice začínáme být velmi zajímavě profitabilní i při zachování rychlého růstu. V letošním roce cílíme v Česku k provoznímu zisku 45 milionů korun a potvrzují se naše předpoklady, že od určité velikosti na trhu roste profitabilita. Online prodeje nám loni stouply o 48 procent, a i díky covidu očekáváme obdobný růst i letos. Celý růst je organický a není dán jednorázovými akvizicemi,“ říká Martin Kasa, spolumajitel Pilulky. 

 

Za prvních pět měsíců letošního roku je skupina Pilulka výrazně nad plánem a míří k celkovým tržbám tří miliard korun. „Letošní rok je a bude velmi ovlivněn pandemií COVID. Po provozně dobrém začátku roku přišlo období března a dubna, které vystřelilo Pilulku výrazně nad plán. Naopak kamenné lékárny v České republice nečeká snadné období. Lékárny, které nemají online podporu nebo exkluzivní polohu, budou mít v budoucnu velký problém. Léto a druhá polovina roku bude pro kamenné lékárníky velmi složitá kvůli propadu tržeb způsobenému nižší preskripcí lékařů a očekáváme, že dojde k uzavření celé řady lékáren a ke konsolidaci trhu,“ doplňuje Martin Kasa. 

Pilulka letos plánovala vstup na maďarský trh, kde se bude prezentovat pod brandem Pilulka.hu. „Vstup do Maďarska jsme kvůli pandemii odložili. Kapacity jsme narychlo využili k urychlení startu některých služeb na stávajících trzích, jako je erecept.cz, spuštění brand store pro známé značky anebo jako přípravu marketplace pro dodavatele,“ dodává Michal Hanáček, COO Pilulky.

V roce 2019 nabídla Pilulka.cz jako první e-shop v ČR platbu Apple Pay v rámci své mobilní aplikace, kterou spustila též jako první online lékárna v ČR již v roce 2017. V srpnu loňského roku spustila Pilulka.cz nové webové stránky, které jsou optimalizované pro nevidomé a slabozraké. V říjnu 2019 byla společnost Pilulka.cz oceněna z rukou ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka a prezidenta SOCR ČR Tomáše Prouzy za inovace v digitalizaci obchodu. V březnu 2020 spustila Pilulka.cz eRecept.cz, internetový rezervační systém elektronických receptů, který spojil všechny lékárny v ČR na jednom místě a umožňuje pacientům rezervovat si léčivé přípravky na recept ve své lékárně. V dubnu 2020 eRecept.cz rozšířila a spustila v Praze službu donášky léků na recept až domů.

 

Skupina Pilulka působí na českém, slovenském a rumunském trhu od roku 2013 a v současnosti provozuje 146 růžových Pilulka Lékáren společně s internetovými lékárnami Pilulka.cz, Pilulka.sk a Pilulka.ro. Společnost zaměstnává přes 380 lidí, převážně se 

zdravotnickým vzděláním. Je majoritně vlastněna českými fyzickými osobami, které se aktivně podílejí na jejím řízení. Pilulka v roce 2017 získala ocenění APEK E-commerce Awards 2017 za nejvíce inovativní a originální internetový obchod. V 2017 získala Pilulka 1. místo v regionu CEE v kategorii vycházejících hvězd Rising Star a v roce 2018 získala 5. místo v hlavní kategorii ve střední a východní Evropě v soutěži Deloitte CE Technology Fast 50.