Čerpání firemních benefitů během karantény spadlo o 60 %, postupně se zvedá zájem o cestování a sport

Tisková zpráva, 9. 6. 2020 – Češi během nouzového stavu kvůli vládním opatřením přestali téměř úplně čerpat firemní benefity na sport, kulturu a cestování. Vzrostl naopak zájem o on-line nákup literatury. Celkový objem čerpání zaměstnaneckých rozpočtů na volný čas klesl na konci března o 60 %. Po rozvolnění opatření Češi zase začali utrácet za cestování i sport, kultura je ale stále na třetině průměrných útrat. Vyplývá to z dat společnosti Benefit Management, která spravuje benefity 210 000 zaměstnanců v 500 firmách.

Vládní opatření, která začala platit v polovině března, výrazně ovlivnila spotřebitelské chování Čechů. Potvrzují to data o objemech čerpání volnočasových benefitů. Na konci března poklesl celkový objem čerpání rozpočtů na benefity na 40 % obvyklých hodnot. „Největší propad jsme zaznamenali v oblasti kultury, kde útraty kvůli zavřeným kinům a divadlům klesly o 99 %. Zájem v období největší nejistoty nebyl logicky ani o cestování, zavřená sportoviště se zase podepsala na propadu čerpání rozpočtů na sport. Nárůst jsme naopak registrovali u tištěné literatury, kterou si lidé objednávali v internetových knihkupectvích,” říká Václav Kurel, ředitel společnosti Benefit Management.

Po 25. květnu, kdy došlo k nejvýraznějšímu uvolnění opatření, začal zájem o benefity zase stoupat, celkové útraty se na přelomu května a června dostaly na 80 % běžného objemu. Češi začali znovu čerpat rozpočty na cestování, kupují z nich ale zatím hlavně pobyty v Česku. Útraty se s otevřením provozoven výrazně zvedly i u sportu. Do divadel a kin se ale lidé zatím nehrnou, v kultuře se objem útrat drží okolo 35 % normálu. Nad průměrem zůstává zájem o literaturu.

„Od konce května se vše pomalu vrací k normálu a vypadá to, že firmy se nechystají benefity ani nijak zásadně omezovat. Zkrácení nebo zmrazení rozpočtů na benefity jsme zatím zaznamenali jen u dvou procent našich klientů. Na trh benefitů bude mít velký vliv i vývoj na trhu práce, který je zatím těžko předvídatelný. Z chování spotřebitelů je však vidět, že se lidé vracejí ke svým návykům, a to včetně trávení volného času,” dodává Václav Kurel. Český systém Benefit Plus aktuálně využívá 500 firem, ve kterých pracuje 210 000 zaměstnanců.

O systému Benefit Plus

Benefit Plus přináší na český trh čistě elektronickou správu zaměstnaneckých benefitů v tzv. cafeterii již od roku 2003. V roce 2014 představil první čistě elektronické stravenky Benefit Plus. Aktuálně spravuje Benefit Plus zaměstnanecké benefity pro více než 5000 společností s více než 210 000 zaměstnanci. Benefit Plus je obchodní značka společnosti Benefit Management s.r.o., kterou založil a dodnes vlastní a řídí Václav Kurel.