GPU NVIDIA jako první plně podporují funkce DirectX 12 Ultimate po hardwarové i softwarové stránce i hardwarově akcelerovaný GPU scheduling

Společnost NVIDIA dnes vydala nové Game Ready a Studio ovladače, které plně podporují všechny funkce Microsoft DirectX 12 Ultimate včetně DirectX RayTracing (DXR), Variable Rate Shading (VRS), mesh shadery a sampler feedback. Tyto ovladače činí z NVIDIA RTX GPU první a aktuálně jediné grafické karty, které podporují DX12 Ultimate po stránce hardwarové i softwarové. NVIDIA se také s touto verzí ovladačů stává prvním a v současnosti jediným výrobcem GPU na světě, který podporuje hardwarově akcelerovaný GPU scheduling veřejně dostupným ovladačem.

Přidána je také podpora pro devět nových G-SYNC Compatible displejů a možnost optimálního nastavení na jedno kliknutí se rozšiřuje o dalších dvanáct her.
Komplexní podpora pro Microsoft DirectX 12 Ultimate 

DirectX 12 Ultimate od společnosti Microsoft je moderní grafické API (application programming interface) a podporují jej všechny GPU GeForce, TITAN a Quadro RTX. NVIDIA s představením GPU architektury Turing v roce 2018 jako první přinesla podporu jeho funkcí. S aktuálním vydáním softwaru budou mít herní vývojáři, tvůrci i hráči přístup ke kompletní sadě nástrojů pro revoluční technologii ray tracingu v reálném čase.

„K využití funkcí next-gen hardwaru je potřeba komplexní softwarové portfolio,“ říká Sean Pelletier, seniorní produktový manažer pro GeForce software ve společnosti NVIDIA.“DirectX 12 Ultimate je pro společnost NVIDIA více, než jen položka na seznamu k odškrtnutí. Jde o záruku toho, že jsme udělali vše nutné k poskytnutí kompletního produktu zákazníkům, který zároveň disponuje sadou funkcí potřebných k posunutí odvětví kupředu.“

DirectX 12 Ultimate kodifikuje mnoho inovativních technologií dostupných v GeForce RTX jako standard pro multiplatformní next-gen hry. Je definován jako sada DirectX 12 funkcí, které představují nový grafický standard sdílený mezi PC a konzolemi. Patří mezi ně: DirectX Raytracing (DXR) ve verzi 1.1, Variable Rate Shading (VRS) ve verzi 2, Mesh Shadery, a Sampler Feedback.

Široká podpora aplikací pro tvorbu obsahu

Studio ovladače přinášejí vylepšený výkon a spolehlivost do řady nedávno aktualizovaných kreativních aplikací. Zrychlení nebo funkcí akcelerovaných pomocí RTX se nedávno dočkaly programy jako např. Adobe Premiere Pro 14.2, Adobe Substance Alchemist, Blender 2.83, Chaos V-Ray 5 pro Autodesk 3ds Max a Corel Painter 2021.

Výkon vylepší hadrwarově akcelerovaný GPU Sheduling

Nový softwarový update také přináší podporu pro hardwarově akcelerovaný GPU scheduling. Jde o novou funkci, která byla také představena v rámci zásadní květnové aktualizace Windows 10. Hardwarově akcelerovaný GPU scheduling umožňuje efektivněji zvládat přehrávání videa a herní výpočty pomocí přímé správy video paměti. Nová funkce pomůže vylepšit výkon a zredukovat latenci na podporovaném hardwaru. Hardwarový scheduling pracuje nezávisle na API (DirectX, Vulkan, OpenGL) a může z něj tedy těžit široká škála her a aplikací, včetně těch určených pro film a TV jako např. Netflix.

Devět nových G-SYNC Compatible monitorů

Program G-SYNC Compatible rozšiřuje ekosystém G-SYNC a přináší do něj konzistenci. Zároveň má za cíl vzdělávat zákazníky o tom, které monitory během hraní poskytují dostatečně kvalitní zážitek z VRR (variable refresh rate).

Nové ovladače rozšiřují tento seznam o modely AOC AG273F1G8R3, ASUS VG27AQL1A, Dell S2421HGF, Lenovo, G24-10, LG 27GN950, LG 32GN50T/32GN500, Samsung 2020 Odyssey G9, Samsung 2020 Odyssey G7 27″, a Samsung 2020 Odyssey G7 32″, což hráčům přináší širší volbu při výběru optimálního herního monitoru.

V rámci programu G-SYNC Compatible spolupracuje společnost NVIDIA s OEM výrobci za účelem validace monitorů s podporou AdaptiveSync protokolu. Displeje, které touto validací projdou, získají označení „G-SYNC Compatible“. Jejich úplný seznam nyní čítá 98 modelů a naleznete jej zde.

Optimální nastavení her na jedno kliknutí

GeForce Experience OPS (one-click optimal settings) umožňuje okamžitě nakonfigurovat grafické nastavení hry tak, aby bylo optimalizované pro hardware, na kterém poběží. Podporováno je přes 700 titulů a od vydání předchozích ovladačů bylo přidáno 12 dalších:

  • Age of Empires III: Complete Collection
  • Command & Conquer Remastered Collection
  • Deadside
  • Gears Tactics
  • Mafia II: Definitive Edition
  • Monster Train
  • ONE PIECE: PIRATE WARRIORS 4
  • Outer Wilds
  • Roblox
  • Shop Titans
  • Streets of Rage 4
  • Total Tank Simulator

O Game Ready ovladačích společnosti NVIDIA 

Game Ready ovladače jsou hráčům k dispozici v den vydání většiny hlavních titulů, nebo ještě před ním. Nabízejí optimalizaci pro co nejlepší výkon a ničím nerušený zážitek ze hraní. Všechny NVIDIA Game Ready ovladače nesou certifikaci Microsoft WHQL.

O Studio ovladačích společnosti NVIDIA

Studio ovladače jsou optimalizovány pro nejvýznamnější aplikace pro práci s videem, 3D animace, grafické designéry, fotografy a streamery. Díky zaměření na testování kreativních aplikací a pracovních postupů dosahují maximálního výkonu, spolehlivosti, funkčnosti a stability.

 

Doporučené odkazy:

Článek o Game Ready ovladačích pro DirectX 12 Ultimate na GeForce.com: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/directx-12-ultimate-game-ready-driver

Ovladače NVIDIA ke stažení: https://www.nvidia.com/Download/Find.aspx

Seznam G-SYNC Compatible monitorů: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/g-sync-monitors/specs/

GeForce Experience na GeForce.com: https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/geforce-experience/

Microsoft Direct X 12 Ultimate na GeForce.com: https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/technologies/directx-12-ultimate/