Albert zrychluje vývoj robotických technologií, budou doplňovat zboží i uklízet a sanitovat povrchy

Krize způsobená nemocí COVID-19 urychlila inovace mimo jiné i v robotických technologiích. Albert v Nizozemsku vyvíjí robotické rameno, které bude doplňovat zboží do regálů, skenovat chybějící položky a upravovat vystavení. Vyhlásil také soutěž na autonomního úklidového robota.

Pandemie nemoci COVID-19 ukázala, že je potřeba pomoci pracovníkům při úklidu obchodů i zpracování objednávek. Nizozemský Albert proto akceleruje vývoj technologií umělé inteligence. Intenzivně pracuje na projektu robotického ramene právě na zpracovávání objednávek. Nový robot bude jezdit po prodejně díky mobilní obdélníkové základně uzpůsobené pro snadnou orientaci. 

Tým vývojářů dolaďuje robotické rameno, aby se bezpečně pohybovalo v přítomnosti lidí. Řeší také jeho schopnost identifikovat a držet různě produkty tak, aby je nezničilo. Obzvlášť náročné je ovoce, protože je křehké a nesouměrné. Vývojáři využívají techniku takzvaného strojového učení, která umožňuje počítačovému systému „učit se“ na základě pokusů a chyb. Tento způsob umožní zpracovat množství produktů a navigovat ho. Společnost věří, že bude v nadcházejících měsících testovat pokročilejší prototypy. Na svém výzkumu Albert spolupracuje s nizozemskými univerzitami.

Nizozemský Albert také vyhlásil soutěž na autonomního čistícího robota. Hygiena je prioritou společnosti a v nelehkých časech nemoci COVID-19 je obzvlášť důležitá. Standardní úklid prodejny zabere hodně času a jde o náročnou činnost, která je proto také finančně nákladná. Albert se rozhodl pro vývoj úklidového pomocníka a vybírá inovativní společnost, která ho bude schopná zkonstruovat. 

Společnost odhaduje, že vývoj čistícího robota by mohl předběhnout robotické rameno, které je technicky vyspělejší, náročnější na technologie a bude vykonávat více úkolů. 

O Albertu

    • Obchody Albert působí na českém trhu více než 28 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
    • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.

 

  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará téměř 17 000 zaměstnanců.
  • Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získala společnost Albert cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.

 

    • Prodejna Albert z olomouckého NC Olympia se stala vítězem mezi hypermarkety v prestižní soutěži Diamantová liga kvality 2019, která vybírá nejkvalitnější prodejny v České republice. Tato výhra navazuje na prvenství v roce 2018, které získal hypermarket v nákupním centru na Chodově.
    • Albert získal již čtyřikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže. 
    • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Od roku 2017 prošla rekonstrukcí a modernizací již polovina prodejen Albert v Česku.  
    • V roce 2009 vznikl Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. 

 

  • V obchodech Albert mohou zákazníci využít program 100% garance kvality, který se vztahuje na téměř celý sortiment potravin, kosmetiku, drogerii i například na krmivo pro zvířata.